Jak Wam minął tydzień? U mnie ciężko – jeszcze nie odkopałem się z majówkowych zaległości… W tym tygodniu wybieram się do Krakowa na konferencję Akademia Marketingu. Jeżeli również tam jedziecie – dajcie znać. Będzie okazja do pogadania i przybicia piątki.

Bardzo lubię Kraków. To piękne miasto. Nie rozumiem tylko, dlaczego nie przepada się tam za osobami z Warszawy. Jakiś dziwny, międzymiastowy konflikt.

Swoją drogą, czy wiecie kiedy Warszawiak ma rację?
– MaZowsze.

Ehhhh…. czas rozpocząć 25. Internetówkę.

 

Internetowe Newsy

 

Facebook znany jest z tego, że jeżeli coś działa, to należy to kupić lub skopiować. Teraz serwis pracuje nad wprowadzeniem avatarów, które będziemy mogli sami stworzyć.

Brzmi znajomo prawda? Bitmoji, czyli właśnie takie spersonalizowane avatary są dostępne na Snapchacie. Dzięki nim użytkownicy mogą wyrazić siebie w bardziej animowany sposób.

Według informacji TechCrunch, zauważono w kodzie facebook’owej aplikacji funkcję, która umożliwi użytkownikom tworzenie spersonalizowanych naklejek i wykorzystywanie ich w messengerze i komentarzach zamieszczanych w serwisie.

 

Już od dawna wiadomo, że video na Facebook’u działa o wiele lepiej niż post graficzny. Dlatego decyzja o ulepszeniu funkcji analitycznych dla tego typu materiałów, nie powinna nikogo dziwić.

Co dostaniemy? Administratorzy stron, na których jest zamieszczane video, będą mieć przedstawione, jak utrzymywana jest uwaga odbiorców. Wprowadzony zostanie również podział uwagi odbiorców według płci, oraz opcja zoomu w statystykach. Pozwoli ona sprawdzić, które elementy w filmach mają największy wpływ na ich oglądalność.

 

Będąc przy Facebook’owym video, nie sposób nie wspomnieć o transmisjach na żywo, które są jedną z najbardziej angażujących i promowanych przez serwis typem treści. Z ostatnich informacji wynika, że Facebook zamierza wprowadzić crosspoting transmisji, który pozwoli publikować ją na wielu stronach jednocześnie.

Przeprowadzona przez brazylijski kanał rozrywkowy Multishow crosspostowana transmisja osiągnęła 40% większy zasięg i dwa razy więcej interakcji, od pozostałych live’ów prowadzonych w ciągu ostatnich 90 dni.

Kolejna nowość to możliwość przewijania transmisji na żywo do tyłu. Ze względu na to, że zwykle spóźniam się na transmisję – dla mnie super opcja!

 

Facebook stara się przyciągnąć na swoją platformę video (Watch) nowych wydawców – głównie zależy mu na tych, nadających programy informacyjne. Na ten cel wygospodarował budżet, które pozwolą mu zapłacić mediom (które będą nadawać swoje programy na Watch codziennie – codziennie nadające na Watch swoje programy) od 5 do 10 mln dolarów rocznie.

Według nieoficjalnych informacji łączna wysokość środków, jaką Facebook może na ten cel przeznaczyć to bagatela 90 milionów dolarów.

 

Widać, że Facebook mocno stawia na Instagram. Ostatnio praktycznie w każdej Internetówce informuję Was o testach lub wdrożeniach nowych funkcji. Tym razem otrzymujemy aktualizację przeznaczoną dla profili biznesowych

Co dostaniemy? Po pierwsze lepsze zarządzanie skrzynką odbiorczą. Do tej pory konwersacje pomiędzy marką a klientami traktowane były tak samo, jak te prowadzone pomiędzy użytkownikami.

Teraz wszystkie wiadomości będą widoczne w głównej skrzynce. Otrzymamy również możliwość oznaczania wiadomości oraz filtrowania ich na przeczytane i nieprzeczytane. Pojawić mają się również automatyczne odpowiedzi.

Druga nowość to wprowadzenie przycisków CTA (Call To Action) umożliwiających dokonanie rezerwacji, zakup biletów czy umówienie spotkania.

 

Jeżeli uważacie, że tradycyjne ankiety są nudne, to Instagram wprowadził coś dla Was – głosowanie za pomocą “suwaka” emoji, który możecie dodać do Waszej relacji.

Po wybraniu odpowiedniej emoji i opublikowaniu relacji, nasi obserwujący mogą udzielić odpowiedzi przez przesunięcie suwaka. Im bardziej przesuną go w prawo tym emoji robi się większe, co oznacza silniejszą reakcję na zadane pytanie.

Głosowanie za pomocą suwaka powinniście mieć już dostępne w swoich aplikacjach.

 

Tydzień temu głośno było o zmianach na Facebook’u, jakie zostały zapowiedziane na konferencji Facebook F8. W tym tygodniu czas na nowości z Google I/O 2018. A więc, co zmieni się w usługach świadczonych przez giganta z Mountain View?

Najbliższe 12 miesięcy będzie skupione wokół rozwoju sztucznej inteligencji, która będzie wykorzystywana niemal we wszystkich nowych usługach i aplikacjach od Google.

Otrzymamy między innymi lepsze rozpoznanie głosu, dzięki której aplikacja będzie w stanie wydobyć głos jednej osoby w czasie nakładania się na siebie wielu rozmów. Będzie automatyczne uzupełnianie całych zdań w mailach na podstawie tematu i kontekstu wiadomości.

Zapowiedziano również to, na co wielu Polaków czekało – do końca roku ma pojawić się polski język dla Asystenta Google. Nie będziemy więc musieli mówić do po angielsku. Nie trzeba będzie również rozpoczynać zdania od “Hej Google”. Dzięki wprowadzonej technologii będziemy mogli rozmawiać z nim jak z drugim człowiekiem.

Jedną z ciekawostek jest to, że Asystent będzie mógł sam zadzwonić, np. do Hotelu i dokonać za nas rezerwacji. Trochę przerażające? 

 

Według nieoficjalnych informacji Twitter rozpoczął testy tzw. “Secret Conversation”. Nowa funkcja ma umożliwić użytkownikom wysyłanie pomiędzy sobą zaszyfrowanych wiadomości. Do rozpoczęcia rozmowy nie jest wymagane, aby obie strony obserwowały się wzajemnie w serwisie.

Wprowadzenie takiej funkcjonalności może stanowić w przyszłości alternatywę dla takich aplikacji jak WhatsApp czy Telegram.

 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GetResponse, co trzecia firma z branży e-commerce uważa, że e-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych (pod względem zwrotu z inwestycji) kanałem komunikacji.

Co więc zrobić, aby po wejściu RODO, czyli po 25 maja, dalej móc wykorzystywać go w swoich działaniach? O tym w artykule.

 

Tyle mówi się o prawach i ograniczeniach jakie niesie za sobą wejście w życie RODO. A jak wygląda wiedza o RODO wśród Polaków?

Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 40% Polaków nie słyszało o Regulacji o Ochronie Danych Osobowych. Zaledwie co dziesiąty Polak uważa, że w jakimś stopniu zna jej szczegóły.

Wygląda więc na to, że o ile my – marketerzy, przejmujemy się wprowadzaną zmianą, dostosowujemy nasze usługi i regulaminy, żeby spełniać wszystkie niezbędne wymagania, to konsumentów jakoś szczególnie to nie interesuje.

To w sumie jest ciekawe, że ludzie, którzy tak bardzo oburzają się na wykorzystywanie ich danych nie interesuje się tym, co ma te dane lepiej chronić.

 

Ciekawy tekst podchodzący trzeźwo do kryzysów w social media i ekspertów od tychże. Ostatnio byle pierdnięcie określane jest jako wielki kryzys. Dostałem niedogotowaną golonkę – kryzys, hotel nie chciał mnie przenocować za zdjęcie na Insta i upublicznił moją ofertę w sieci? – kryzys. Sam często łapię się na tym, że określam tak większość tego typu zdarzeń.

Tymczasem autor słusznie zauważa, że prawdziwy kryzys to np. wyciek w Zatoce Meksykańskiej dla marki BP czy Diesel Gate w przypadku VolksWagena. A większość “kryzysów” zamieszczanych w sieciach społecznościowych powinno się nazywać “incydentami”, z którymi powinien poradzić sobie social media manager, a nie powołany do tego sztab kryzysowy.

Jest też trochę krytyki dla niekompetentnych firm oferujących usługę reakcji na “kryzysy” online oraz takich, które same te kryzysy wywołują, aby potem móc w magiczny sposób sobie ze stworzonym przez siebie kryzysem poradzić. Jest też trochę o tzw. Czarusiach Pijarowania i problemach z Cisowianką.

 

Na koniec mam dla Was dwa podcasty.

Pierwszy podcast to ostatni odcinek od Mała Wielka Firma, w której Marek Jankowski przepytuje Janine Bak z Janina Daily, o sztukę tworzenia ankiet.

Słowo sztuka nie pojawiło się tu przypadkowo. Stworzenie dobrej ankiety, która dostarczy nam wyniki na których możemy oprzeć nasze decyzje (również biznesowe) nie jest rzeczą prostą. Trzeba po pierwsze umieć – pytać i  po drugie – wiedzieć kogo zapytać.

Polecam!

 

Drugi bardzo dobry podcast, to właściwie video z rozmowy, którą Paweł Sala przeprowadził z Michałem Szafrańskim.

Dowiecie się, w jaki sposób Michał Szafrański wykorzystuje w swojej działalności email marketing, ale także opowie o drodze, jaką przeszedł od początku blogowania do miejsca, w którym obecnie się znajduje.

Jestem zdania, że jeżeli się uczyć, to od najlepszych. Dlatego polecam Wam ten podcast.

 

Reklama tygodnia

Ale jeszcze zanim obejrzymy reklamę, jeden, ostatni artykuł

Kamil Kozieł i Piotr Bucki opowiedzą Wam o tym, jak budować historię, którą wszyscy będą chcieli udostępniać.

Z jakich klocków budować swoje historie? Jak w całym tym procesie wykorzystać procesy poznawcze? Czym jest łatwość i empatia poznawcza? I jak to się wszystko ma do zbudowania dobrej historii?

Tak sobie pomyślałem, że jak ten artykuł się rozejdzie, to ja będę miał więcej reklam, które będę mógł umieścić w reklamie tygodnia.

Ale ta wiedza przyda Wam się nie tylko do tworzenia reklam. Możecie ją wykorzystać m.in. podczas tworzenia prezentacji czy opowiadaniu bajki dzieciom na dobranoc. Poza tym bardzo lubię słuchać/czytać obu Panów – polecam!

 

No dobra, a teraz reklama – w tym tygodniu IHOP:

 

To już koniec. Ale z Internetówką widzimy się w następny poniedziałek.

Dobrego tygodnia!

Udostępnij