Skończył się majówkowy tydzień – tak, mi też jest przykro. Jak Wam minął? Ja spędziłem 4 dni z dala od cywilizacji (czyt. 15 kilometrów pod Płońskiem) – w “martwej” strefie bez internetu, telefonów, biura i skrzynki mailowej. Codziennie rano wypad na ryby, a wieczorem ognisko. Polecam każdemu!
Skoro mamy już poniedziałkowy poranek czas na Internetówkę i idziemy do pracy…
…. a wiecie, dlaczego beton nie musi iść do pracy?
– Bo go wylali.
Sorry, musiałem.
Internetowe Newsy
W minionym tygodniu miała miejsce facebook’owa konferencja F8, która przybliżyła nam najbliższe plany Facebook’a – między innymi dotyczące Messengera.
Pierwsza dobra wiadomość to koniec blokady dla nowych aplikacji. Przedstawiono wymagania niezbędne do zatwierdzenia aplikacji, które w swoim działaniu wykorzystują Facebook Platform API. Oznacza to, że znowu można podłączyć bota do strony na Facebook’u.
Inne nowości dla Messengera to możliwość wykorzystania efektów rozszerzonej rzeczywistości oraz integracja silnika NLP (neurolingwistyczne programowanie), dzięki któremu nasz bot będzie mówił bardziej “naturalnie”.
Więcej przeczytacie w artykule Cezarego Kuika.
- Interaktywnie: Facebook pozwoli ci wyczyścić historię przeglądania.
Facebook pracuje nad nową funkcją o nazwie “Clear History”, która pozwoli użytkownikom portalu na usunięcie całej historii przeglądania.
Ma to umożliwić wgląd w strony internetowe i aplikacje, które przesyłają Facebookowi informacje w czasie, kiedy z nich korzystamy. Dzięki temu, dostaniemy możliwość, aby zebrane informacje usunąć z naszego konta oraz wyłączyć możliwość ich przechowywania.
Czyli kolejna funkcja dla osób, które wymagają większej prywatności w sieci. Niestety (a może i stety), po usunięciu danych, korzystanie z serwisów będzie mocno utrudnione, ponieważ wiele stron będzie wymagało m.in. ponownego logowania.
- WirtualneMedia: Facebook szykuje platformę randkową. Mark Zuckerberg: pomoże w tworzeniu stałych związków
Mark Zuckerberg podczas konferencji F8 zapowiedział udostępnienie platformy dla singli, która pomoże w szukaniu drugiej połówki. Nie wiadomo, kiedy konkretnie nowa usługa ma zostać wprowadzona.
Sama jej zapowiedź wystarczyła jednak, aby mocno spadły ceny akcji takich aplikacji randkowych jak Tinder.
Jak to ma działać? Na podstawie udostępnionych przez użytkownika danych, aplikacja będzie dobierać takie osoby, które będą pasować pod względem zainteresowań czy preferencji. Co ważne, wybrane profile będą pochodziły spoza grona znajomych singla.
Po wskazaniu profili, użytkownik będzie mógł z nimi korespondować oraz komentować zamieszczone zdjęcia.
Według zapowiedzi, aplikacja ma pomagać w nawiązywaniu stałych relacji oraz sprzyjać spotkaniom w realnym świecie. Można by rzec: Facebook – connecting people.
- Piotr Chmielewski: „People first”, czyli…randki na Facebooku (oraz wszystko co nowe i ważne z konferencji F8)
Skoro już tyle piszę o konferencji F8, to polecam Wam jedno z lepszych jej podsumowań, napisane przez Piotra Chmielewskiego z Social Media Now. Warto się zapoznać.
- WirtualneMedia: Mark Zuckerberg stanie przed Parlamentem Europejskim w sprawie Cambridge Analytica. „Facebook czekają regulacje, ale nie podział firmy”
Żeby nie było tak różowo. Mark Zuckerberg stanie przed Parlamentem Europejskim, aby udzielić wyjaśnień w sprawie afery z Cambridge Analytica. Facebook potwierdził, że do spotkania dojdzie jeszcze w tym miesiącu.
Na razie nie wiadomo, czy założyciel Facebook’a będzie odpowiadał przed całym Parlamentem, czy zostanie do tego wydzielona specjalna komisja. Mam tylko nadzieję, że europejscy parlamentarzyści będą lepiej przygotowani od amerykańskich kongresmenów.
Cambridge Analytica – firma doradcza, która była zamieszana w aferę związaną z wykorzystaniem danych 87 milionów użytkowników Facebooka oraz SCL Elections (spółka-matka) ogłosiły bankructwo i zakończenie działalności.
Jako przyczynę tego działania podano utratę klientów i wysokie koszty sądowe związane z niedawną aferą.
- SocialPress: 6 funkcji testowanych obecnie przez Instagrama
W ostatnim czasie Instagram wprowadza i testuje wiele nowych funkcji. W poprzednich Internetówkach informowałem Was między innymi o naklejkach “@wspomnienie”, udostępnianiu jednocześnie kilku zdjęć w relacjach i wprowadzeniu nowego trybu “Wyostrzenie”.
Obecnie testowane opcje to Archiwum Stories (kalendarz z miniaturami udostępnianych przez nas treści), połączenia video, przyciski reakcji, wyciszenie profili (ukrycie aktywności wybranych osób na pewien czas), slow-motion w stories oraz oznaczanie znajomych.
Jak więc widzicie – dzieje się.
Jeżeli korzystacie z Twittera – lepiej zmieńcie hasło dostępu. Według informacji z oficjalnego bloga platformy, w ostatnim czasie wykryto błąd w przechowywaniu haseł użytkowników. Błąd dotyczył procesu szyfrowania, przez co niezaszyfrowane hasła były zapisywane w wewnętrznym rejestrze.
Twitter zapewnia, że dane nie zostały przez nikogo przechwycone, jednak dla świętego spokoju lepiej je zmienić.
Bardzo dobre zachowanie Twittera w kontekście zbliżającego się RODO.
Chociaż pierwsza wersja okularów Spectacles nie spotkała się z mocno entuzjastycznym odbiorem, a ich producent odnotował straty finansowe, to postanowiono wypuścić ich drugą wersję.
Okulary kosztują 729,99 złotych i są dostępne w trzech kolorach. Wbudowana kamera (podobnie jak w poprzedniej wersji) pozwala na nagrywanie materiałów video i udostępnianie ich na Snapchacie.
Ja chyba sobie odpuszczę…
Snapchat rozpoczął testy nowej funkcji – Shoppable AR. Testowana funkcja pozwala na dodanie swojej strony internetowej do sponsorowanych filtrów fotograficznych, które użytkownicy wykorzystują przy udostępnianiu swoich zdjęć i filmów.
Dzięki tej opcji otrzymamy możliwość kupienia produktu, obejrzenia dłuższej formy video czy zainstalowania aplikacji bez wychodzenia ze Snapchata.
Raczej sceptycznie podchodzę do wykorzystania tej funkcji na polskim rynku.
Redlink opublikował wnioski z przeprowadzonego w lutym 2018 badania na temat popularności i oddziaływania e-mail marketingu na odbiorców w Polsce.
Jak wynika z danych, 76% Polaków codziennie otrzymuje na swoje skrzynki e-mail do 20 wiadomości promocyjnych lub na temat oferty firmy (44% Polaków od 0 do 10 wiadomości, 32% od 10 do 20).
Samo otrzymanie wiadomości nie jest równoznaczne z jej otwarciem, a co dopiero przeczytaniem. Na jakie elementy najbardziej zwraca uwagę użytkownik podczas oceny, czy dana wiadomość będzie dla niego interesująca?
Najczęściej wskazanym elementem był nadawca, na którego uwagę zwraca 50% badanych. Bardzo istotny jest również tytuł wiadomości (dla 49% badanych) oraz treść (36%). Kolejne miejsca to elementy jak grafika (14%) oraz kolory (9%).
A co z wiadomościami, które trafiły do SPAMu? Według raportu maili z tego folderu nie czyta 32% badanych, czasem robi to 54%, a zawsze już tylko 12%.
Po więcej danych odsyłam Was do artykułu.
- Marketing i Biznes: Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia pop-upów
Pozostańmy jeszcze przez chwilę w temacie około-mailingowym, a dokładnie w temacie formularzy w formie Pop-Up’u.
Mimo, że wiele osób uważa wyskakujące na stronie okienka za irytujące, to nie można im odmówić skuteczności. Zgodnie z danymi przytoczonymi w artykule, potrafią one zwiększyć ilość subskrypcji o 86%.
Moim zdaniem, warto je stosować. Jednak, żeby uzyskać oczekiwane efekty należy robić to mądrze. Dlatego polecam Tobie artykuł z najczęściej popełnianymi błędami, które możesz popełnić, a których mógłbyś uniknąć przygotowując swój pop-up.
Staram się, żeby w każdej Internetówce znalazły się treści, które dadzą konkretną wiedzę, np. jak ustawić reklamę na Facebook’u.
Dziś tekst z bloga Social Tigers dla tych, którzy planują wykorzystanie reklam dynamicznych na Facebook’u.
Czym są reklamy dynamiczne? Jest to rodzaj reklamy na Facebook’u, która umożliwia prezentacje naszym potencjalnym klientom produktów, które widzieli już na naszej stronie lub dodali je do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie dokończyli zakupu.
O tym jak je ustawić przeczytacie w artykule.
Reklama tygodnia
Ostatnio naprawdę ciężko z wyborem reklamy, która mogłaby tu trafić. I bynajmniej nie chodzi mi o ich nadmiar.
W tym tygodniu na uwagę zasługuje kampania przygotowana przez Volkswagena, który zaprojektował etui na telefon z kawałków rozbitych w wypadkach samochodów. Cała akcja ma zniechęcać kierowców do używania telefonów komórkowych podczas jazdy.
Dobrego tygodnia!