To był bardzo dobrze spędzony weekend na Blog Conference Poznań. Pierwszy raz pojechałem na imprezę dla twórców internetowych i muszę przyznać, że nie żałuję. Super wydarzenie i bardzo dobre prezentacje. Polecam!

After party też było wyborne 🙂

A propos imprez. Czy wiecie dlaczego imprezy w kosmosie są nieudane?
Bo nie ma tam atmosfery.

 

Internetowe newsy

 

Nie podoba mi się kierunek, w którym zaczyna zmierzać LinkedIn. Tydzień temu informowałem Was o rozpoczęciu przez portal testów z wykorzystaniem hashtagów. Teraz LinkedIn wprowadza możliwość umieszczania gifów w wiadomościach prywatnych.

Nie wiem, mam wrażenie, że może powstać nowa nisza na naprawdę profesjonalny portal biznesowy. Bo LinkedIn ostatnio zachowuje się tak, jakby chciał odrzucić ten tytuł bez dwóch zdań posiadał.

 

Coraz częściej pojawiają się spekulacje dotyczące płatnej wersji Facebook’a. Ostatnie podejrzenia rzuciła Sheryl Sandberg podczas wywiadu dla CNBC po aferze Cambridge Analytica. Stwierdziła, że Facebook posiada szereg zabezpieczeń, jeżeli chodzi o możliwość zablokowania zewnętrznym podmiotom dostępu do danych.

Sanberg potwierdziła, że nie ma możliwości całkowitego uniemożliwienia wykorzystania danych. Gdyby była taka opcja, to powinna być ona płatna dla użytkowników.

Drugie źródło spekulacji to wypowiedź Marka Zuckerberga podczas przesłuchania przed Kongresem, gdzie zapewniał, że zawsze będzie wersja Facebook’a, która będzie za darmo.

O spekulacjach i opiniach ekspertów przeczytacie w artykule.

 

Facebook zapowiedział, że w najbliższym czasie może poprosić użytkowników o zaakceptowanie nowych warunków korzystania z serwisu i przetwarzania danych osobowych. Nie wszystkie zgody będą jednak wymagane, aby dalej korzystać z usługi.

Facebook zapytał o wyrażenie zgody na wykorzystanie w celach reklamowych danych dotyczących m.in. ich poglądów politycznych lub życia prywatnego. Drugi komunikat dotyczyć będzie zbierania i wykorzystywania danych z serwisów i aplikacji zewnętrznych.

Zarówno pierwszej jak i drugiej prośby, użytkownik może nie zaakceptować. Wymagana jest za to zgoda na zbieranie danych na temat zachowań wewnątrz serwisu i wykorzystanie ich do targetowania reklam.

Więcej w artykule.

 

Do RODO na terenie Unii Europejskiej musi dostosować się każdy – nawet Facebook. Dlatego w tym tygodniu portal przekazał, co zrobi aby zgodny z nadchodzącymi przepisami.

Po pierwsze zostaniemy poproszeni o sprawdzenie jak Facebook wykorzystuje zgromadzone na nasz temat informacje. Zapyta również o zgodę, na wykorzystanie systemu rozpoznawania twarzy i zaakceptowanie nowych warunków korzystania z usługi i dokumentu polityki prywatności.

Co ciekawe, Facebook ogłosił, że zmiany wprowadzi globalnie, a nie tylko w Europie – jak zapowiedział wcześniej.

 

Wszyscy narzekamy, że Facebook gromadzi dane na nasz temat i wykorzystuje je, aby lepiej dopasowywać reklamy w serwisie. Również wśród znajomych słyszę, że zastanawiają się czy nie zrezygnować z Facebook’a.

Szkoda, że większość z nich nie pomyśli, jak wiele informacji o sobie zostawiają w innych miejscach. Na przykład ile wie o nich Google. A wie dużo.

Warto przeczytać. Chociaż po to, żeby uświadomić sobie i sprawdzić jak wiele danych udostępniamy na co dzień.

 

Jeżeli prowadzicie stronę internetową, firmowego lub osobistego bloga, albo dbacie o markę osobistą w Internecie, to powinniście korzystać z narzędzi do jego monitoring.

Poradnik, jak skutecznie wykorzystywać potencjał takich narzędzi, jak ustawić słowa kluczowe, które wskaźniki brać pod uwagę i jak je analizować znajdziecie na blogu Mateusza.

Artykuł rekomenduje korzystanie z Brand24. Jeżeli uważacie, że to podejrzane, bo autor tytułu tam pracuje, to ja również szczerze Ci to narzędzie polecam! Wpis również 🙂

 

Paweł Sala z Freshmail opisuje 7 zasad projektowania mailingu na podstawie struktury conversion centered design. Zgodnie z nią, każda komunikacja powinna opierać się na 7 zasadach: uwaga, kontekst, przejrzystość, spójność, wiarygodność, jasny cel i ciągłość.

Polecam ten tekst dla tych, którzy prowadzą komunikację ze swoją grupą odbiorców z wykorzystaniem e-mail marketingu.

 

Pozostajemy w mailingach. Każdy, kto kiedykolwiek realizował kampanie e-mai marketingową wie, jak ciężko jest nakłonić odbiorcę wiadomości do jej otwarcia – a co dopiero przeczytania.

Żeby tego dodatkowo nie utrudniać, warto ustrzec się najczęściej popełnianych błędów. Ale, aby to zrobić, trzeba je najpierw znać.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów z jakimi spotykam się w mojej skrzynce odbiorczej, to traktowanie cold mailingu jako wiadomości sprzedażowej, zamiast okazji do nawiązania kontaktu. Często odnoszę wrażenie, że piszę z robotem, usiłującym przedstawić mi całą historię firmy, która tak naprawdę mnie nie interesuje.

Popularne jest również niedostosowanie wiadomości do urządzeń mobilnych – czy wiecie, ile znaków powinien mieć tytuł wiadomości, żeby dobrze wyświetlał się na smartfonie?

O tych i innych błędach przeczytacie w artykule.

 

Popularność AdBlocków i coraz bardziej dotkliwe zjawisko tzw. Ślepoty Bannerowej powoduje, że content marketing coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.

Jeżeli jesteś ciekaw, jak wykorzystać go w działaniach mailingowych, generować i skutecznie wykorzystywać zdobyte dzięki niemu lead’y, to polecam Tobie ten podcast. W sam raz do porannej kawy.

 

Dotarcie do dzisiejszych konsumentów staje się coraz trudniejsze. Ludzie, z racji ilości informacji jakie codziennie do nich docierają, stają się coraz bardziej odporni a masowy sposób komunikacji.

Aby nasza przekaz był skuteczny, musimy tworzyć coraz bardziej spersonalizowane treści. Żeby robić to na dużą skalę, firmy wcześniej czy później będą zmuszone do wykorzystania machine learningu (uczenia maszynowego).

Jak obecnie wygląda znajomość tego zagadnienia wśród marketerów? 83% z nich zna aplikacje machine learning, ale zaledwie 14% deklaruje, że z nich korzysta. Co ciekawe, 33% zamierza wykorzystać tę technologię do personalizacji.

 

Ciekawa akcja przygotowana przez fundację Cybersmile, w ramach której popularna Instagramerka Chessie King zmienia swoje zdjęcia zgodnie z sugestiami hejtujących internautów, tak, żeby jej wygląd spełniał ich “oczekiwania”.

Efekt przemian możecie zobaczyć w artykule.

 

Reklama tygodnia

Dziś wyjątkowo nie w formie video. Bardzo fajnie przygotowane grafiki, wykonane przez agencję Ogilvy & Mather Hong Kong dla KFC. Przyjrzyjcie się uważnie 🙂

reklama kfc kurczak ogień

reklama kfc kurczak ogień

reklama kfc kurczak ogień

 

To już wszystko. Udanego tygodnia!

 

 

Udostępnij