Ten tydzień minął pod znakiem czarnego piątku i e-commerce. Dziś mamy CyberMonday i koniec tego zakupowego szaleństwa - przynajmniej do Dnia Darmowej Dostawy, który już 5 grudnia :)

Dlatego zaczniemy od artykułów, które być może pomogą Wam zwiększyć sprzedaż w Waszych sklepach internetowych.

 

Skoro o sklepach, czy wiecie jak się nazywa sklep Chucka Norrisa?
– SpożywChuck

OK, skoro formalnosci mamy za sobą – zacznijmy :)

 

NowyMarketing: Polski e-konsument kontra świat. Wskazówki dla e-commerce [BADANIA]

Na początku krótko o profilu polskiego e-konsumenta na podstawie raportu „Customer Insights 2017”. Nowy Marketing zrobił krótkie podsumowanie całego raportu. Możecie dowiedzieć się, między innymi, że głównym powodem całkowitego odejścia od marki jest wykorzystanie danych osobowych bez wiedzy konsumenta. Aż 80% konsumentów globalnie wskazuje to jako główny powód.

Jeżeli więc działacie w branży e-commerce – polecam. Pełny raport znajdziecie tutaj.

Natomiast jeśli chcecie zapoznać się z moim wpisem na temat profilu polskiego konsumenta, to zapraszam Was tutaj.

 

Gemius: Czy Black Friday nakręca e-commerce

Black Friday w Polsce staje się coraz bardziej popularny. Ruch na witrynach w czarny piątek w 2016 roku był wyższy w porównaniu z innymi piątkami z tego okresu o około 20 – 25% (według badania Gemius/PBI). Jestem ciekaw, jak przełożyło się to na sprzedaż, bo obniżki i przeceny większości polskich sklepów, w porównaniu do ilości komunikatów marketingowych wypadają dość blado.

 

Interaktywnie: 7 czynników, które decydują o sukcesie w E-commerce

Obiecuję – to już ostatni wpis o e-commerce w tej Internetówce. 7 czynników, dzięki którym Twój sklep ma szansę odnieść e-commerce’owy sukces. Jeżeli więc po czarnym piątku liczba transakcji w Twoim sklepie nie powala może warto przeczytać.

 

Gemius: Kobiety zdominowały Airbnb

Według badań przeprowadzonych przez Gemius serwis Airbnb częściej odwiedzany jest przez kobiety. Stanowią one 67% użytkowników serwisu. W podziale na wiek, najliczniejsza grupa to osoby z przedziału 25 – 34 (42% użytkowników). Polecam jeżeli interesuje Was, kto i jak korzysta z serwisu Airbn.

 

PRoto: Influncerzy – między prawdą a kreacją

Ciekawy wywiad o influencer marketingu z Alicją Wysocką-Świtała – partnerem zarządzającym w agencji Clue PR. W artykule przeczytacie, między innymi, o kwestii autentyczności twórców w social media. Chociaż sam uważam, że jej nie ma, a influencer to najbardziej nadużywany buzzword 2017 roku, to sam wywiad uważam za godny uwagi i polecam :)

 

WirtualneMedia: Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup

100 000 $ za zniszczenie skradzionych danych – podobno tyle Uber zapłacił hakerom, którzy włamali się na jego serwery rok temu. Mało, jak na bazę m.in. adresów mailowych i telefonów do 50 milionów pasażerów i 7 mln kierowców z całego świata. Może jakąś promocję akurat mieli :)

 

SocialPress: Jak sprawdzić, ile wie o Tobie Facebook

Przechodząc gładko z tematu danych osobowych, które zostały wykradzione z Ubera – czy zastanawiałeś się ile i jakie zostawiasz dobrowolnie Facebook’owi? Intuicja Cię nie myli – całkiem sporo. Zobacz jak możesz sprawdzić część informacji, które ma o Tobie Facebook. A to tylko wierzchołek tej góry lodowej :)

 

SocialPress: Ogromna zmiana dla wyświetlania filmów z YouTube’a na Facebooku

Jakby ktoś jeszcze nie wiedział – Facebook nadal prowadzi wojnę z innymi serwisami video. Tym razem wprowadził nowy sposób wyświetlania treści video z serwisów zewnętrznych. Od teraz portal Marka Zuckerberga będzie przekierowywał nas do serwisów zewnętrznych. W facebook’owych aktualnościach będziemy mogli obejrzeć wyłącznie te materiały, które umieścimy bezpośrednio w serwisie.

 

NapoleonCat: Spadek zasięgów na Facebooku – badanie

We wpisie na swoim blogu firma NapoleonCat dzieli się wynikami badania, w którym mierzono zasięgi 100 największych stron polskich blogów i blogerów. Jak można się spodziewać, wyniki nie są zbyt optymistyczne. Szczególnie na tle ostatnich testów Facebook’a z oddzielnym “feedem” dla stron firmowych. Z badania wynika, że od sierpnia do listopada 2017 zasięgi spadły średnio o 30%. Więcej informacji znajdziecie na blogu NapoleonCat’a.

 

WirtualneMedia: Amerykanie spędzają coraz mniej czasu na Facebooku, coraz więcej w innych mediach społecznościowych.

W 2016 roku przeciętny Amerykanin miesięcznie spędził na portalu Marka Zuckerberga średnio 32 godziny i 43 minut. W 2017 jest to już “tylko” 18 godzin i 24 minuty – tak wynika z danych firmy Verto Analytics. Użytkownicy zamiast na Facebooku, spędzają czas na innych portalach jak Twitter.

Trendy zza oceanu zwykle przychodzą do Polski z opóźnieniem i mimo, że spadek czasu jaki użytkownicy spędzają na Facebooku był do przewidzenia, może warto się zapoznać i przygotować :)

 

WirtualneMedia: Snapchat wprowadza nowe formaty reklamowe: Promoted Stories i Augmented Reality Trial

Tydzień temu w Internetówce umieściłem artykuł o tym, czy Snapchat da radę przyciągnąć do siebie reklamodawców. Nadal nie wiadomo, ale walczy. Ostatnio wprowadził dwa nowe formaty reklamowe – Promoted Stories i Augmented Reality Trial.

 

SocialPress: 5 trendów w mediach społecznościowych na 2018 rok

Jeżeli ciekawi Was, które trendy powinniśmy uwzględniać tworząc strategię na kolejny rok ten artykuł może Was zainteresować. Zobaczcie, jakie trendy poza rosnącą rolą video (co oczywiste), będą ważne w 2018 roku według Digital Marketing Institute. Oryginalny wpis znajdziecie tutaj

 

WirtualneMedia: Google udostępnia Chatbase, narzędzie do analityki chatbotów

Ważna informacja dla wszystkich, którzy posiadają na swojej stronie lub w komunikatorze chatbota. Google w ostatnich dniach udostępnił narzędzie Chatbase, które pozwala twórcom chatbotów na ich dokładną analizę. W udostępnionym narzędziu będziemy mogli śledzić historię kontaktu z użytkownikami, stopień zaangażowania czy liczbę interakcji. Rzec by się chciało – nareszcie :)

 

Reklama tygodnia?

Pewnie Was zaskoczę, ale nie Allegro ze swoim “Talizmanem” – tak wiem, cały rynek uważa, że reklama jest świetna. Według mnie jest zwyczajna. O ile dziadek uczący się angielskiego (mimo, że przez niektórych został posądzony o plagiat) wyróżniał się na tle innych, o tyle w “Talizmanie” dostajemy bardzo poprawny, ładnie zrealizowany spot.

Spodziewałem się reklamy, która wciągnie mnie w piękną i wzruszającą historię – bo w końcu Allegro z tego słynie, a i spolery w internecie mnie na to nastawiły. Tylko że ani mnie nie wzruszyła, ani nie wciągnęła.

Zastanawiam się, czy gdybym zobaczyłbym reklamę “Talizman” np. na Youtubie to obejrzałbym do końca czy skipował? Niestety skipowałbym – ale może po prostu przekaz nie jest do mnie skierowany. Sorry Allegro.

Tak więc, chcąc nie chcąc – Apple :)

 

To tyle. Właściwie dawno nie pisałem, ale powoli kończę 2 nowe teksty. Niedługo powinny pojawić się na blogu. Tymczasem miłego tygodnia Wam życzę!

 

Udostępnij