Jak na pracownika miesiąca przystało, zawsze choruję w weekend… 37,3, więc jak widzicie, sprawa była poważna – dlatego myślałem, że w tym tygodniu nie będzie Internetówki… że już nigdy nie będzie internetówki… ;)

A czy wiecie, dlaczego koło jest chore?
Bo ma 360 stopni.

Ten suchar musicie mi wybaczyć, to przez tę wysoką temperaturę…
Zacznijmy :)

Internetowe Newsy

Być może zauważyliście brak możliwości dodania gifów z Giphy w aplikacjach Instagrama i Snapchata – to nie jest błąd, a czasowa rezygnacja z tej funkcjonalności.

Twórcy aplikacji zdecydowali się na wyłączenie usługi po pojawieniu się rasistowskich treści w aplikacji, jak wyświetlanie czarnoskórych osób na hasło “crime”.

Szkoda. Pozostaje jedynie czekać, aż i naprawią problem i Giphy powróci.

 

W ostatni weekend na Snapchacie pojawiła się reklama gry “Would You Rather?”, która wywołała sporo kontrowersji i dużo kosztowała… Snapchata.

W reklamie wykorzystano wizerunek Rihanny i Chrisa Brown’a, a użytkownicy mogli wybrać, czy chcą dać klapsa Rihannie czy uderzyć Chrisa. Reklama nawiązywała do pobicia wokalistki przez Chrisa (jej ówczesnego partnera) – stąd oburzenie użytkowników.

Snapchat przeprosił Rihannę i tłumaczył publikację reklamy jako wynik błędu systemu. Efekt? Piosenkarka opublikowała wpis na Instagramie, przez który akcje spółki spadły o prawie 5%.

 

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez SW Research, 50% polskich użytkowników internetu nie płakałoby po zniknięciu firm z Facebook’a. Podobnie odpowiadali ludzie we wszystkich grupach wiekowych.

Jak bardzo jestem z tymi pozostałymi 50%. Mi jest wręcz przykro, że w moim newsfeedzie coraz rzadziej pojawiają się posty firm i marek. Facebooka w dużej mierze traktowałem jako szybką prasówkę.

Teraz szczególnie cenione strony mam ustawione jako “wyświetlaj najpierw”. Niestety jest ograniczona liczba stron, którą możemy tak ustawić i mi limit już się wyczerpał. Jednak ja jestem skrzywiony przez branżę :)

 

Okazuje się, że użytkownicy szczególnie chętnie dzielą się fake newsami za pośrednictwem Twittera.

MIT (Massachusetts Institute of Technology) opublikowało wyniki badania, z którego wynika, że przekazanie fałszywej informacji na Twitterze jest o 70% bardziej prawdopodobne niż w przypadku prawdziwej wiadomości.

Jakiś czas temu pisałem o tym, że Twitter rozpoczyna walkę z fake newsami – zobaczymy, jak sobie z tym poradzą.

 

Nowy pomysł YouTuba na walkę z rozpowszechnianiem fake newsów. Portal postanowił, że wykorzysta linki odsyłające do największej internetowej encyklopedii – Wikipedii, które będą umieszczane bezpośrednio pod filmem.

I wszystko byłoby spoko, gdyby nie fakt, że Wikipedia może być edytowana przez każdego i nie raz sama padła ofiarą fake newsów. Dlatego, ja tego nie widzę.

 

Dobrze zaplanowane i przygotowane wydarzenia na Facebook’u mogą być skutecznym sposobem na promocję Twojej marki. I co ważne – dość tanim.

W artykule przeczytacie, jak je przygotować, kiedy postawić na wydarzenie jednorazowe, a kiedy na cykliczne. Znajdziecie też kilka przydatnych wskazówek odnośnie samej promocji.

Polecam.

Zainspirowany artykułem stworzyłem cykliczne wydarzenie dla Internetówki. Jeżeli nie chcecie, aby jakaś Was ominęła – dołączcie :) 

Internetówka – wydarzenie na Facebook’u

 

Każdemu marketerowi zależy (a przynajmniej powinno zależeć) na generowaniu coraz większego, jakościowego ruchu na stronie oraz na zwiększaniu zaangażowania użytkowników.

Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić. Content marketing ostatnimi czasy święci triumfy. Mimo, że wygenerowanie angażującej treści to nie lada sztuka, to 90% organizacji wykorzystuje w swoich kampaniach content marketing.

Na blogu Artura znajdziecie tekst zawierający 10 pomysłów na zwiększenie uwagi użytkownika. Polecam przeczytać.

 

W kwestii ostatnich zmian w algorytmie Facebook’a głosy są podzielone. Jedni mówią, że to dobrze – nowy algorytm zmniejszy ilość clickbaitowych i  znikomej wartości postów. Inni rozpaczają, bo aby wypromować swój post, będą musieli przeznaczyć więcej środków na reklamę. Co robić?

Wiele osób jest zdania, że najlepszym sposobem radzenia sobie z niskimi zasięgami jest tworzenie ciekawych treści. Zgadzam się z tym, ale to nie zmienia faktu, że nawet dobra treść będzie miała nie uzyska dziś takich zasięgów jak przed zmianą.

Wiem, że o sposobach radzenia sobie z tym było już dużo, ale to naprawdę fajnie zebrane zestawienie.

 

Jedną z głównych błędów, który jest nagminnie popełniany przez marketerów to zbytnie skupianie się na wkaźnikach takich jak CTR.

Większość marketerów dąży do uzyskania jak najwyższego współczynnika klikalności w kreację reklamową. I dobrze. Nie wolno jednak zapominać o szerokiej perspektywie. Bo co nam po wysokim CTR, gdzie użytkownicy chętnie klikają w kreację, ale finalnie nie dokonują zakupu?

Ciekawy artykuł o pułapkach, w które może wpaść osoba planująca kampanie reklamowe. Polecam przeczytać i odświeżyć wiedzę.

 

Skoro już wiecie, jak ustrzec się przed pułapkami, przeczytajcie o najczęstszych błędach popełnianych w kampaniach social media, jak publikowanie wszędzie tej samej treści, czy skupianie się wyłącznie na produkcie. Polecam

 

Na koniec trochę nudniejszy, ale zarazem bardzo istotny temat. Tym bardziej, że 25 maja zbliża się nieubłagalnie. To właśnie wtedy zacznie obowiązywać unijne Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – w skrócie RODO.

Jeżeli jeszcze nie jesteś przygotowany na planowane zmiany – polecam Ci przeczytać ten artykuł, bo trochę się zmieni.

 

Na koniec zanim przejdziemy do reklamy tygodnia – Tiger is back.

Pewnie pamiętacie kryzys marki Tiger, związany z opublikowaniem na Instagramie grafiki, która w obraźliwy sposób nawiązywała do Powstania Warszawskiego? Po dość długiej nieobecności postanowli wrócić.

Tiger wraca ze spotem “Bolesne upadki i epickie sukcesy”, która nawiązuje do sytuacji z minionego roku. Chętnie zobaczę, jak teraz będzie prowadzona komunikacja marki. Czekam na kolejne spoty.

Marka będzie promowana w dwóch mediach – w TV i na Facebook’u. Czy wyłączenie innych platform społecznościowych to dobra decyzja? Zobaczymy.

 

Reklama tygodnia

W ramach reklamy tygodnia mam dla Was ciekawy spot przygotowany przez Motorolę. Średnio spędzamy 4 godziny dziennie wpatrzeni w nasz telefon komórkowy. Szczególnie widać to podczas jazdy komunikacją miejską. Mój znajomy ma na to fajne określenie – pokolenie pochylonych głów. Sam się często na tym łapie.

 

Udanego tygodnia! I pamiętajcie – najgorsze jest pierwsze 5 dni po weekendzie! ;)

 

Udostępnij