To był dobry tydzień – wtorek i środę spędziłem na konferencji I love Marketing & Social Media. Naprawdę spoko wydarzenie – jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszam Was jeszcze dziś na bloga. Jakoś koło 13stej będę publikował podsumowanie wydarzenia.

Niestety, bateria mojego telefonu nie wytrzymuje już nawet jednego dnia konferencji. Będzie trzeba go zmienić… A skoro jesteśmy przy telefonach…

Czy wiecie jak się nazywa samotny Koreańczyk?
SamSung

Zacznijmy Internetówkę!

 

Internetowe Newsy

 

Instagram sprawdza nową funkcję w swojej aplikacji – Collections Ads. Aktualnie tylko dwie marki (Resolve i Birchbox) mają możliwość testowania tego typu promocji.

Format reklamowy Collections Ads jest już dostępny na Facebook’u od dłuższego czasu. Jednak przeniesienie go na Instagrama pokazuje, że aplikacja coraz mocniej będzie wspierać eCommerce.

Plotki głoszą, że nowy format reklamowy powinien być dostępny dla wszystkich w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

 

Instagram PRAWDOPODOBNIE planuje wprowadzenie funkcji, na którą właściciele telefonów bez dwóch obiektywów z pewnością czekali. Użytkownicy znaleźli w pliku instalacyjnym APK ikonę trybu portretowego, co może sugerować wprowadzenie tej funkcji w najbliższej przyszłości.

Na czym ten tryb polega? Chodzi o to, aby uzyskać efekt rozmytego tła. Z reguły jest on dostępny w telefonach posiadających dwa aparaty oraz w lustrzankach.

Poczekamy, zobaczymy. Na razie Instagram nic nie potwierdza.

 

Nie odchodzimy jeszcze od tematu Instagrama. Serwis TechCrunch informuje, że w plikach aplikacji znajdują się nowe ikony, które mogą sugerować wprowadzenie możliwości wykonywania połączeń. Niestety, rzecznik prasowy Instagrama nie chce komentować całej sprawy.

Czy niedługo będziemy mogli rozmawiać ze znajomymi za pomocą Instagrama? Możliwe.

Czy będziemy chcieli to robić? Moim zdaniem, niekoniecznie. Aplikacja służy do zamieszczania i przeglądania zdjęć. Korzystając z niej, nie odczuwam potrzeby rozmowy poza komentarzami – od tego mam Messengera lub WhatsUp’a.

Wygląda na to, że w najbliższym czasie na Instagramie może pojawić się sporo nowości.

 

Jeżeli nie chce Wam się pisać, a jednocześnie jesteście zbyt nieśmiali na nagranie filmu ze sobą w roli głównej, to Facebook przyjdzie Wam z pomocą.

Facebook potwierdził, że jest już w trakcie testów nowej funkcji, a właściwie nowego typu  postów – Voice Clips.

Mark Zuckerberg stara się, żeby jego portal był postrzegany jako bardziej osobiste miejsce. Miały przyczynić się do tego relacje, a w najbliższej przyszłości być może będą to treści udostępnianie w formie głosowej.

Czy to się przyjmie? Nie wiem – bardzo mało korzystam z relacji, z funkcji głosowej prawdopodobnie będę korzystał jeszcze mniej. Pamiętajmy jednak, że funkcja wiadomości głosowych jest już dostępna na Messengerze – i muszę przyznać, że jest dość wygodna.

 

Facebook udostępnił w komunikatorze Messenger Lite możliwość prowadzenia rozmów video. Do tej pory ta forma komunikacji dostępna była tylko w pełnej wersji Messengera.

Messenger Lite, to platforma, która jak sama nazwa wskazuje jest okrojoną wersją Messengera przeznaczoną dla użytkowników o słabszych telefonach lub z gorszym internetem. Z założenia ma ona udostępniać tylko podstawowe funkcje służące do komunikacji.

Facebook tłumaczy, że wprowadzenie komunikacji video (również w okrojonej wersji komunikatora) wynika z jej stale rosnącej popularności w pełnej wersji. Jak pokazują statystyki, użytkownicy Messengera w 2017 prowadzili ponad 17 miliardów rozmów video.

 

Odchodząc na chwilę od gigantów jak Facebook i Instagram – pamiętacie jeszcze o Vero? Niedawno informowałem Was, że powstał nowy serwis, który (w założeniu jego twórców) miał się stać pogromcą Facebook’a i Instagrama.

Czy naprawdę tak się stanie? Jeżeli jesteście ciekawi opinii ludzi z branży – polecam artykuł.

Uważam, że popularność aplikacji jest chwilowa i spowodowana ostatnimi zmianami w algorytmie Facebooka.  Prawdopodobnie przyczynił się też do tego model zapisu do aplikacji – pierwszy milion korzysta za darmo, kolejni użytkownicy będą musieli płacić za korzystanie z platformy. Dlatego lepiej zainstalować teraz – tak na wszelki wypadek ;)

Gdy tylko kwestia niskich zasięgów organicznych przycichnie i branża się do tego przyzwyczai (a idę o zakład, że za chwilę tak się stanie) zapomnimy o Vero.

 

Mała rzecz, a cieszy. Twitter udostępnił w swojej aplikacji opcję zakładki, w których możemy zapisywać tweety, do których będziemy chcieli wrócić.

Jak to zrobić? Klikamy w ikonę “Udostępnij”, która znajduje się bezpośrednio pod wpisem i wybieramy opcję “Dodaj Tweeta do zakładek”. Aby wrócić do zapisanych tweetów, wchodzimy na swój profil i wybieramy “Zakładki”.

Bardzo fajna opcja!

 

Od dawna wiadomo, że Snapchat najlepsze czasy ma już za sobą. Teraz firma zapowiedziała zwolnienie 120 inżynierów (ok. 10% tego zespołu).

Oficjalnie mówi się, że jest to związane restrukturyzacją i opracowaniem bardziej efektywnych metod realizowania zadań. Nieoficjalnie, że wiąże się to z rezygnacją z niektórych prowadzonych wcześniej projektów.

Tak czy inaczej, są to pierwsze zwolnienia tego rodzaju pracowników w historii firmy.

 

SocialPress przygotował zestawienie kreacji, które marki przygotowały specjalnie z okazji Dnia Kobiet. W artykule zobaczycie przykłady od takich marek jak McDonald’s, MTV, Żywiec, Krakus czy Netflix.

Która kreacja najbardziej przypadła Wam do gustu? A może widzieliście jakąś ciekawszą? Jeżeli tak, koniecznie podzielcie się tym w komentarzu.

 

O czym mowa? O belce, którą dobrze znamy z telewizji – tzw. Breaking News, w Polsce znany bardziej jako “Pilne!”. Funkcja na początku była dostępna jedynie w USA, ale powoli będzie udostępniana globalnie (również w Europie).

Jak to będzie działać? Udostępniając wpis na Facebook’u będziesz miał możliwość podkreślenia, że jest to bardzo istotna informacja dla Twojej społeczności. Dlatego, aby nie nadużywać tej funkcji, będzie ona dostępna tylko raz dziennie, a pasek będzie widoczny tylko przez 6 godzin.

Według statystyk oznaczone belką posty miały 7% więcej reakcji i 11% więcej udostępnień. Można więc założyć, że działa ;)

 

Może powiecie, że temat dla księgowych, ale wbrew pozorom jest on dość istotny. W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia, że Urząd Skarbowy nie akceptuje faktur generowanych w Menedżerze Reklam z powodu braku daty wystawienia.

Powoduje to dość spory problem, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy sami prowadzą swoje działania reklamowe w serwisie.

Jeżeli temat Was dotyczy i interesuje, więcej dowiecie się w artykule. Inny artykuł dostępny jest na:

Wirtualne Media: Urząd skarbowy podważa faktury za kampanie na Facebooku. “Problem mogą mieć mniejsi reklamodawcy”

 

Jeżeli prowadzisz działania reklamowe na YouTubie to temat analizy ich efektywności powinien Cię zainteresować. Polecam Tobie ten artykuł – dowiesz się jakie metryki należy wziąć pod uwagę oraz jak się do tej całej analizy zabrać.

 

Na koniec luźniejszy artykuł o sztuce tworzenia virali. Fajny, z przykładami – polecam!

Czym jest Viral? Nazywają go różnie – jedni uważają go za marzenie każdego marketera, inni nazywają go świętym graalem, a inni uważają go za formę graficzną (film, grafikę, mem, itp), którą internauci sami chętnie udostępniają dalej, zwykle na portalach społecznościowych.

 

Reklama tygodnia

Jak negocjować z dzieckiem, któremu skończył się ketchup podczas jedzenia nugetsów? Tego nauczycie się od Jacka Cambria, negocjatora z NYPD.

 

To już koniec. Jeżeli podoba Ci się Internetówka – koniecznie podziel się nią ze znajomymi!

Dobrego tygodnia!

 

Udostępnij