W minionym tygodniu byłem na konferencji: “Kongres Online Marketing – praktycy dla praktyków”, organizowaną przez Magazyn Online Marketing. Było naprawdę spoko. Jeżeli mi się uda, to jeszcze w tym tygodniu wrzucę jej podsumowanie.

Natomiast jutro wybieram się na “I Love Marketing & Social Media” od Sprawnego Marketingu. Dajcie znać jeżeli również się wybieracie – będzie okazja do przybicia piątki.

Na konferencji będzie sporo znanych nazwisk, m.in. Maciek Lewiński, Michał Sadowski i Paweł Tkaczyk – to ten od Batmana.

– A czy wiecie, dlaczego Batman miał 5 z WFu?
– Bo zawsze miał strój

No dobra, ten nawet dla mnie jest za suchy…

Zaczynamy!

 

Internetowe Newsy

 

Zaczniemy od newsa tygodnia – w social media trwa akcja #SideProfileSelfie, która ma pomóc użytkownikom w zaakceptowaniu siebie, a dokładnie swoich nosów. Na czym polega? Robisz sobie zdjęcie z profilu i wrzucasz na swoje profile społecznościowe razem z hashtagiem #SideProfileSelfie.

Akcję zaaranżowała Radhika Sanghani – dziennikarka z Londynu, która całe życie nie lubiła kształtu swojego nosa.

Poważna sprawa – napisało sporo branżowych portlai i znalazła się w kilku prasówkach. Nie mogło jej więc też zabraknąć w Internetówce ;)

Nie no, serio? – na świecie jest tyle innych problemów. Weźmy… sam nie wiem, może np. głód, kataklizmy, wojny, brak kurczaka w KFC… ale ludzi na fejsbuczkach zajmuje akcja #SideProfileSelfie? Nosz kur^&

I tym optymistycznym akcentem zaczynamy Internetówkę

 

W ostatnich dniach zrobiło się głośno o aplikacji VERO. Według niektórych głosów, jest to przyszły killer Facebook’a i Instagrama. Czy faktycznie tak się stanie? Ja raczej szybkiego upadku gigantowi z Menlo Park nie wróżę, jednak samej aplikacji warto się przyjrzeć.

Jeżeli chcecie możecie mnie tam znaleźć i dodać do znajomych. Z aplikacją jeszcze nie miałem czasu się dobrze zapoznać, ale w najbliższych dniach to zrobię :)

 

Facebook rezygnuje z wprowadzenia dwóch oddzielnych news feedów – jednego dla treści od znajomych, drugiego dla treści pochodzących od stron.

Jak wyjaśnia Adam Mosseri – szef Facebook do spraw Newsfeed’u – “Nie wszystkie nasze pomysły są trafione. Okazało się, że użytkownicy nie chcą dwóch oddzielnych Newsfeedów na swoich kontach”.

Całe szczęście wybrali inną opcję – będziemy stopniowo ograniczać zasięg organiczny postów stron do zera, na jednym newsfeedzie…

 

Jak wskazują badania, reklamy zamieszczane przy treściach premium (czyli takich, za które użytkownicy muszą płacić) angażują o 50% bardziej.

Badania zostały przeprowadzone na podstawie aktywności elektrycznej mózgu. Próba badania to 139 osób w wieku 18 – 60 lat w Wielkiej Brytanii. Ciekawe i być może przydatne przy planowaniu miejsc na nasze przekazy reklamowe.

 

Formularze znajdują się dzisiaj praktycznie na każdej stronie internetowej. Bez względu na to, czy jesteśmy na stronie z newsami, sklepie internetowej czy blogu. Dlaczego? Ponieważ każdy właściciel strony chce zbudować bazę swoich czytelników czy potencjalnych klientów.

Jednak nie każdy formularz działa tak, jak byśmy tego chcieli. W większości przypadków jest to wina samego formularza. Może znajdować się w nieodpowiednim miejscu, czasie lub być w niewłaściwej formie.

O 5 rzeczach, o których powinniśmy pamiętać tworząc nasz formularz przeczytacie w artykule.

 

Na rynku obecna jest ogromna ilość narzędzi wspomagających codzienną pracę marketera i PRowca. Sprawdzenie ich wszystkich wymagałoby od nas poświęcenia sporej ilości czasu i energii.

Dlatego polecam Ci ten artykuł, napisany przez Adama Kozłowskiego z Monday, w którym znajdziesz całkiem sensowne zestawienie 12 narzędzi przydatnych w content marketingu.

 

Bardzo dobry artykuł Daniela Kędzierskiego, który został opublikowany w magazynie Social Media luty/marzec 2018.

Daniel pokazuje, jak ważna jest umiejętność tworzenia i testowania nagłówków, grafik czy przycisków dla osiągnięcia wysokiego wyniku kampanii reklamowej na Facebook’u. A jak sami zobaczycie, ważne są najdrobniejsze szczegóły – np. czy dać jeden wykrzyknik (!) czy dwa (!!)?

Polecam !! :)

 

Dzięki analizie 14 milionów interakcji i niemal 3 milionów wzmianek w sieci, Brand24 opublikował listę 100 najbardziej wpływowych marketerów.

Pierwsza piątka raczej nie zaskakuje. Są to: Gary Vaynerchuk, Seth Godin, Tim Ferriss, Neil Patel i Guy Kawasaki.

Polecam pobrać – warto znać osoby, które wyznaczają trendy w naszej branży.

 

Jeżeli są tu osoby interesujące się eSportem, to polecam wpis na blogu SoTrender’a.

Z artykułu dowiecie się, jak wygląda i czym interesuje się polska społeczność graczy. Czy podejrzewaliście, że gracze obok fast-foodów są zainteresowani jedzeniem organicznym, wegetarianizmem i weganizmem częściej, niż wszyscy użytkownicy facebook’a?

Takie i inne ciekawostki znajdziecie we wpisie – polecam.

 

Skoro jesteśmy przy e-sporcie to polecam Wam jeszcze jeden wpis, tym razem na łamach Social Press, który przedstawia najnowsze dane na podstawie raportu “Global Esports Market Report 2018”.

Według raportu tegoroczne przychody z e-sportu wzrosną i wyniosą, bagatela, 906 milionów dolarów. Nieźle – a Boniek twierdzi, że to takie “walenie w joystick” :)

 

Tak, wiem, znowu Marek Jankowski i Mała Wielka Firma w Internetówce. Ale co ja poradzę, że to jest takie dobre. Tym razem wywiad z Arturem Jabłońskim na temat zmian w algorytmie Facebooka, czyli tzw. Facebook Armageddon.

Specjalnie zamieszczam to na końcu, bo jak mi się zasłuchacie w podcaście, to nie zobaczycie innych newsów :)

Polecam.

 

Na koniec, bardziej jako ciekawostka – francuski artysta stworzył tzw. “Hater box”. To niewinnie wyglądające pudełko, każdego poranka, losowo, wybierze dla Ciebie nowy obiekt nienawiści.

Jakby ktoś nie wiedział, co mi kupić na urodziny :P

 

No dobra, czas na…

 

Reklama tygodnia

Tydzień temu nie było reklamy tygodnia. Dlatego teraz mam dla Was dwie.

Pierwsza to kampania Lacoste, w której marka zastępuje słynnego na całym świecie krokodyla wizerunkami zagrożonych gatunków zwierząt w celu wsparcia Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody.

W ten sposób powstało 1775 limitowanych koszulek, gdzie liczba poszczególnych wzorów zależy od liczby żyjących zwierząt konkretnego, zagrożonego gatunku.

Druga to reklama Audi RS5 – Last Breath.

 

Na początku wspomniałem o problemie w UK, z powodu braku kurczaka z KFC. Być może nie widzieliście, jak marka postanowiła za swój błąd przeprosić- dla mnie rewelacja!

kcf przeprosiny internetówka #15

 

Do zobaczenia za tydzień!

I pamiętaj, jeżeli podoba Ci się Internetówka, powiedz o niej znajomym! :)

 

Udostępnij