Miniony tydzień zaliczam do ciężkich, ale efektywnych. W tym czeka mnie certyfikacja z marketingu online. Obciach byłoby oblać :) Dlatego szykuje się jeszcze trochę nauki… może powinienem iść do jakiegoś coach’a, żeby mnie zmotywował ?

A skoro o coachingu mowa. Czy coach może zmienić żarówkę?
Tak, ale tylko pod warunkiem, że żarówka CHCE się zmienić.

Ba-dum-tssssssss :)

Lecimy z newsami!

 

Internetowe Newsy

Wydarzeniem tego tygodnia bezapelacyjnie zostało wystrzelenie i powrót rakiety Falcon Heavy z Teslą w wersji cabrio na pokładzie. Auto krąży teraz po orbicie okołoziemskiej. Czy marki, w swoich działaniach reklamowych potrafiły to wykorzystać?

Otóż nie. Zaledwie kilka marek przygotowało kreacje nawiązujące do tego wydarzenia. Znajdziecie je w artykule. Aż dziwne, że nie wykorzystała tego branża moto, czy takie marki jak InPost lub  PoczteX. Przecież to aż się prosi…

 

Chyba nie sądziliście, że będzie tydzień bez zmian na Facebook’u? Najnowsza wiadomość jest taka, że Mark sprawdza przycisk “Downvote” do oceniania komentarzy. Na razie testuje go 5% użytkowników portalu na telefonach z Androidem w USA.

Trzeba podkreślić, że nie jest to reakcja “Nie lubię”. Jest to przycisk, który ma pomóc Facebook’owi z lokalizowaniu obraźliwych komentarzy. Fajne i mam nadzieję, że zostanie wprowadzone.

 

Wszyscy narzekają na wprowadzane zmiany w algorytmie Facebook’a,  tymczasem największy dziennik w Brazylii postanowił wycofać się z publikacji swoich treści na portalu.

Jak twierdzi Sérgio Dávila – redaktor naczelny „Folha de S Paulo”, wprowadzone na Facebook’u zmiany wspierają fake newsy, które wywołują więcej reakcji użytkowników.  Tym samym ogranicza zasięg rzetelnych informacji.

Coś w tym jest.

 

W sierpniu 2017 roku facebook uruchomił platformę Watch z treściami video. Do tej pory mogliście znaleźć na niej materiały pochodzące m.in. od National Geografic, Tastemade czy Business Insider’a.

Teraz serwis rozszerza treści o materiały pochodzące od prywatnych twórców video. Układ jest prosty – twórcy zamieszczają treści, a Facebook dzieli się z nimi częścią przychodów pochodzących z reklam.

Spytacie po co? Odpowiedź jest prosta – w ten sposób zwiększy ilość dostępnych materiałów i stworzy bardziej skuteczną konkurencję dla Youtube, zrzeszającego ogromną społeczność twórców.

 

Nie można ciągle żyć tylko zmianami, które ciągle zapowiada Facebook. Skupmy się więc dla odmiany na zmianach na Youtube. O planach na 2018 rok infromuje nie tylko Mark Zuckerberg, ale i Susan Wojcicki.

Susan opisała na blogu wyzwania, jakie stoją przed YouTube w 2018 roku, a są to, to m.in. ulepszenie zasad przejrzystości i komunikacji, lepszy system monetyzacji treści, więcej możliwości angażowania odbiorców i skuteczniejsze egzekwowanie postanowień regulaminu. YouTube zamierza również więcej zainwestować w treści edukacyjne.

Kurde, może i ja powinienem napisać o wyzwaniach jakie w 2018 stoją przed #wieciecownecie?

 

Właśnie w ramach tych zmian YouTube zamierza wprowadzić oznaczenia treści nadawców, które w jakimkolwiek stopniu są sponsorowani przez Państwo. Ma to za zadanie zapobiec szerzeniu się treści propagandowych.

Ciekawe kiedy wejdzie do Polski :)

 

W ostatnich dniach Snapchat wprowadził dużą aktualizację aplikacji, która między innymi przyniosła nowy wygląd. Jako pierwsi otrzymali ją mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Główne zmiana to oddzielenie treści od znajomych od tych, które pochodzą od wydawców i marek.

Zmieniono też priorytet wyświetlania snapów – teraz osoby, z którymi częściej nawiązujemy interakcje, będą wyświetlane jako pierwsze.

Jak można było się spodziewać, nie wszyscy są zadowoleni z nowej wersji. Pojawiły się również głosy, że aktualizacja aplikacji wkrótce pojawi się również w Polsce.

A co wy o tym sądzicie? Używacie w ogóle Snapchata?

 

Mówi się, że e-mail marketing powoli umiera. Ja się z tym nie zgadzam – mailing to kanał komunikacji, który nadal ma najwyższe wskaźniki konwersji. Trzeba tylko wiedzieć, jak przeprowadzić go w odpowiedni sposób. Co zrobić, aby zainteresować odbiorcę swoim przekazem.

O tym jak posegmentować, zdefiniować i dotrzeć do odbiorów w artykule od Sprawnego Marketingu

 

Pewnie nie zaskoczy Was fakt, że pierwsze miejsce wśród profili na Facebooku pod względem ilości subskrybentów zajął profil Roberta Lewandowskiego?  

Ale może zainteresuje Was, który post zebrał najwięcej reakcji, które strony opublikowały największą liczbę postów czy jakie były najczęściej używane hashtagi. Jeżeli tak, zapoznajcie się z infografiką.

 

Lubimy chodzić na skróty – właśnie z tego korzystają firmy jak Devumi. Chcesz zostać influencerem, ale szkoda Ci czasu na zebranie wokół siebie społeczności? Kup ją!

Teraz na poważnie – Devumi to firma, która specjalizuje się w sprzedaży tzw. followersów. Jak ustalili dziennikarze “New York Times” należy do niej ok. 3,5 mln kont w social mediach. Co więcej, wiele z nich to nie są puste profile, ale takie z gronem znajomych i licznymi aktywnościami.

Jak ustalili dziennikarze, followersów od tej firmy kupowało około 200 000 osób. Wśród klientów możemy znaleźć znane nazwiska z show biznesu czy polityki. Mimo, że Devumi wszystkiemu zaprzecza, to dziennikarzom udało się “pozyskać” od niej 25 tysięcy obserwatorów na Twitterze za 225 dolarów.

Po co kupujemy fanów i dlaczego nie warto tego robić przeczytacie w artykule.

 

IRCenter przygotowało ciekawy raport na temat modeli interakcji pomiędzy marką a użytkownikami Facebooka.

Z publikacji dowiecie się, gdzie były prowadzone największe dyskusje pomiędzy użytkownikami, na jaki treści reagują internauci oraz o czym są komentarze, na które najchętniej odpowiadamy.

 

Uciekło mi to w poprzednim tygodniu. Interaktywnie udostępniło najnowszą odsłonę swojego raportu E-commerce 2018. Warto być na bieżąco z tym, co dzieje się na wartym 40 mld złotych rynku w Polsce.

 

Strasznie długo mi się zeszło, ale jeszcze zanim kryzysy i reklama tygodnia, bardzo dobre wystąpienie Kamila Kozieła na TEDx Koszalin, który tłumaczy, że wszystkie żarty i seriale są dobre dlatego, że trafiają w pewien schemat. Polecam!

 

Kryzys w social media

Kryzysik być musiał – może nie jakiś spektakularny, ale zawsze :) Tym razem restauracja Bierhalle Koszyki z niedogotowaną golonką i poszukiwaniem drugiej strony medalu. Całość zgrabnie opisał PRoto – kliknij jeżeli chcesz się dowiedzieć, o co tym razem poszło.

 

Reklama tygodnia

Bardzo liczyłem na SuperBowl – zawsze uważałem, że jest to święto reklamy. W tym roku jestem bardziej niż zawiedziony. Postanowiłem, że w tym tygodniu będzie TOP3 reklam z SuperBowl. Niestety, będzie to bardzo krótka lista.

 

 

Jeżeli chcecie obejrzeć pozostałe, polecam poniższy link :)

NowyMarketing: Najdroższe 30 sekund reklamodawców, czyli przegląd kreacji Super Bowl LII

 

Dajcie znać w komentarzu, które podobały się Wam najbardziej?

 

Udostępnij