W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o zmianach w serwisie Facebooka, nowej funkcji Reels na Instagramie, która jest kopią rozwiązania znanego z TikToka oraz planach na wprowadzenie sekcji Topics na Twitterze.
Ale najpierw…
Jak nazywa się ząb basisty?
Kiełbasa :)
No dobra, zaczynamy!
Facebook pozwoli na dostosowanie paska nawigacyjnego
Facebook wprowadza zmiany w wyglądzie swojej platformy i pozwoli użytkownikom na ustawienie skrótów w pasku nawigacyjnym oraz ograniczenie pojawiających się powiadomień.
Rozwiązanie to ma być odpowiedzią na problem ze zbyt dużą liczbą czerwonych znaczników informujących o treściach, które nie interesują użytkowników.
Aby zmienić pasek skrótów należy dotknąć i przytrzymać dowolną ikonę na pasku nawigacji. Pojawi się menu, w którym możecie usunąć wybraną kartę lub pozostawić ją, ale wyłączyć dla niej pojawianie się czerwonych znaczników powiadomień.

Opcja jest już dostępna dla użytkowników z iOS. Dla urządzeń z systemem Android zostanie udostępniona w ciągu najbliższych tygodni.
Źródło: TechCrunch: Facebook finally lets you banish nav bar tabs & red dots
Facebook wprowadza nowe narzędzia dla organizacji non-profit
Już od dawna Facebook szczyci się, że jego zbiórki charytatywne pozwalają w realny sposób pomóc organizacjom non-profit na świecie. Teraz wprowadza trzy nowe narzędzia.

Pierwszym z nich jest naklejka “Donate”, którą możemy dodać do naszej relacji na Facebooku – jest to powtórzenie sukcesu instagramowej wersji tego rozwiązania..
Kolejna opcja to możliwość zbierania funduszy podczas live streamów dla graczy. Podczas transmisji użytkownicy będą mogli przekazać datki na wybrany przez organizatora cel. Po wpłacie na czacie pojawi się powiadomienie o przekazaniu darowizny.
Ostatnia opcja to przycisk “Donate”, który organizacje non-profit będą mogły umieścić bezpośrednio na swoich profilach. Ma pojawić się obok zakładki Kontakt.
Źródło: WERSM: Facebook Adds Three New Tools For Fundraising
Facebook prezentuje własny system płatności – Facebook Pay
Facebook chce ułatwić wykonywanie transakcji w swoich aplikacjach. Oficjalnie zaprezentował własny system płatności, który ma pozwolić na wygodne transakcje w ramach Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Pozwoli ona na m.in. darowizny, zrobienie zakupów (m.in w grach) czy przekazanie sobie środków pieniężnych.
Po ustawieniu Facebook Pay jako głównej metody płatności, będziemy mogli szybciej wykonywać transakcje bez konieczności każdorazowego wprowadzania danych.
System obsługuje większość najpopularniejszych kart kredytowych, a także PayPal.

Aktualnie dostępny jest jedynie w Stanach Zjednoczonych, na Messengerze i Facebooku. Planowane jest jednak wprowadzenie go w innych krajach oraz pozostałych aplikacjach z ekosystemu Facebooka.
Źródło: SocialMediaToday: Facebook Rolls Out Facebook Pay to the US, Expanding On-Platform Payments
Instagram testuje nową funkcję – Reels
Instagram udostępnił nową funkcję, pozwalającą użytkownikom nagrać własny teledysk do gotowego podkładu muzycznego. Materiał można udostępnić w formie Stories.
Nowy format wydaje się żywcem ściągnięty z TikToka. Aktualnie jest on w fazie testów, które są dostępne dla użytkowników w Brazylii z systemem Android oraz iOS.

Według dostępnych informacji nowa funkcja będzie stopniowo udostępniana na kolejnych rynkach.
Źródło: WirtualneMedia: Instagram startuje z funkcją Reels pozwalającą nagrywać teledyski. Chce konkurować z TikTokiem
Globalne testy Instagrama bez licznika lajków
Wiem, że już chyba 3 raz ta informacja pojawia się w Internetówce, dlatego tym razem bardzo krótko. Instagram rozpoczął globalne testy ukrytego licznika lajków pod zdjęciami oraz liczby odtworzeń materiałów video. W Polsce już widać wielkie zamieszanie na Instagramowych i socialowych grupach :)
Wygląda na to, że jego usunięcie w oficjalnej wersji aplikacji jest coraz bardziej prawdopodobne.
Poniżej znajdziecie wykres prezentujący jak ukrycie tej informacji wpłynęło na średnią liczbę reakcji.

Źródło: WERSM: Instagram Is Testing Hiding Likes Globally Now
Twitter wprowadzi sekcję Topics
Twitter zapowiedział wprowadzenie nowej sekcji w serwisie, która pozwoli użytkownikom na śledzenie konkretnych treści tematycznych.
Ma to pozwolić użytkownikom w łatwiejszy sposób docierać do tematów, które ich interesują. Do tej pory mogliśmy śledzić konkretne osoby lub organizacje.

Według mnie bardzo dobry ruch ze strony Twittera, który w końcu pozwoli na lepsze uporządkowanie treści i śledzenie tematów, które nas interesują a nie wszystkich wypocin obserwowanych osób.
Za dobór treści, które zostaną wyświetlone użytkownikowi będzie odpowiadał algorytm Twittera.
Źródło : WirtualneMedia: Twitter wprowadza sekcję Topics do śledzenia treści tematycznych. „Zmiana na plus, naturalny krok w ewolucji”
To wszystko na dziś. Życzę Wam dobrego tygodnia!
Do przeczytania,
Bartosz Wójcik
ZNAJDZIESZ MNIE TUTAJ: