Powiem szczerze zastanawiałem się czy kontynuować Internetówkę po jej 100. odsłonie. Właściwie dalej zastanawiam się nad jej formą w kolejnych tygodniach. 

Dziś przeczytacie między innymi o nowym logo Facebooka, grupach dla pracowników, rozszerzeniu testów ukrycia licznika polubień na Instagramie i nowych naklejkach, które mają przynieść zarobek dla twórców w serwisie YouTube.

Co ma wspólnego łyżka z jesienią?
– Je-sie-nią

Ba-dum-tsssss….

No dobra, zacznijmy…


Nowe logo Facebooka

Kiedy gigant jakim jest Facebook zmienia logo od razu pojawiają się opinie ekspertów, którzy albo chwalą, albo krytykują. Ja Was tylko poinformuję :)

Facebook zapowiedział zmiany w swojej identyfikacji wizualnej. Nowe logo ma odzwierciedlać (przynajmniej w założeniu) zmiany jakie Facebook przeszedł w ciągu ostatnich lat i podkreślić wielkość całego ekosystemu. 

Logo poza zmienionym fontem będzie występować w różnych wersjach kolorystycznych dopasowanych do poszczególnych usług.

Źródło: WirtualneMedia: Nowe logo Facebooka jest zachowawcze i nijakie. To odpowiedź na skandale wokół portalu (opinie)


Facebook udostępnia Brand Collabs – nie dla Polski

Facebook udostępnił platformę Brand Collabs Manager, która ma pozwolić wydawcom na łatwiejsze zarządzanie i monetyzację treści. Ma również służyć parowaniu reklamodawców z twórcami internetowymi. 

Rozwiązanie dostępne jest w 40 krajach na całym świecie. Niestety, Polski nie ma jeszcze na tej liście. Najprawdopodobniej rozwiązanie pojawi się u nas w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook wprowadza narzędzie Brand Collabs Manager do monetyzacji treści wideo. Polski nie ma na liście


Grupy dla pracowników – alternatywa dla Workplace

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowego rodzaju grup, które przeznaczone będą dla pracowników. Ich członkowie będą mogli komunikować się ze sobą za pośrednictwem Messengera, nawet jeżeli nie będą w gronie znajomych.

Ponadto „grupy pracownicze” będą pozwalać m.in. na wyświetlanie wyłącznie tych informacji profilowych, które dotyczą pracy danego użytkownika.

Rozwiązanie to ma być bezpłatną alternatywą dla platformy Workplace, którą Facebook udostępnia odpłatnie.

Źródło: Digital Information World: Facebook Officially Launches New 'Work Groups’ Feature


Facebook wykorzysta selfie do weryfikacji konta

Teraz to się dopiero zacznie lament :) Facebook pracuje nad nowym sposobem weryfikacji tożsamości użytkowników za pomocą przesłanego do serwisu selfie i oprogramowania służącego do rozpoznawania twarzy.

Testy odkryła Jane Manchun Wong, publikując film, w którym Facebook prosi użytkowników o zrobienie selfie na wprost i z profilów. 

Według dostępnych informacji, przesłane w ten sposób dane, mają zostać automatycznie usunięte 30 dni po potwierdzeniu tożsamości użytkownika.

Źródło: WERSM: Facebook Will Start Asking For A Selfie To Verify Your Identity


Facebook zadba o nasze zdrowie? 

Facebook planuje gromadzić informacje medyczne o swoich użytkownikach. W tym celu rozpoczął współpracę z instytucjami zajmującymi się ochroną zdrowia.

Narzędzie w założeniu ma decydować, czy wprowadzone dane medyczne mogą mieć pozytywny (czy negatywny) wpływ na nasze zdrowie. Pomoże również w wyszukaniu najbliższych i najtańszych miejsc, do których możemy udać się z naszym zdrowotnym problemem, a także przypomni o umówionej wizycie.

Facebook już od pewnego czasu stara się wejść w rynek zdrowotny między innymi poprzez wzywanie do oddania krwi (przykład Indii czy Brazylii). Mapy Facebooka przedstawiające epidemie również pomagają organizacjom non-profit w przygotowaniu odpowiednich kampanii.

Sam pomysł jest bardzo ciekawy. Obawiam się tylko, że biorąc pod uwagę ostatnie problemy z ochroną danych użytkowników, może nie wypalić.

Źródło: SocialPress: Facebook chce stworzyć narzędzie kontrolujące nasze zdrowie


Coraz bliżej końca licznika polubień na Instagramie?

W piątek Adam Mosseri (szef Instagrama) poinformował, że serwis rozszerza test ukrycia licznika polubień i wyświetleń materiałów video na Instagramie w USA.

Pierwszy test rozpoczął się w maju wśród wybranych użytkowników w Kanadzie. Następnie w lipcu rozszerzono go o 5 kolejnych krajów. Obecnie, poza Stanami Zjednoczonymi, testy trwają w Australii, Brazylii, Kanadzie, Irlandii, Włoszech, Japonii i Nowej Zelandii.

Osobiście jestem pozytywnie nastawiony do tej zmiany i czekam na pierwsze oficjalne wyniki testów – jeżeli Instagram zdecyduje się je opublikować.

Źródło: SocialMediaToday Instagram Will Begin Hiding Total Like Counts for US Users from Next Week


TikTok pozwoli na integrację z narzędziami zewnętrznymi

4 listopada TikTok ogłosił, że udostępni swoje SDK, dzięki czemu umożliwi połączenie serwisu z aplikacjami zewnętrznymi.

Obecnie TikTok zintegrowany jest z aplikacjami Adobe Premiere Rush, Plotaverse, PicsArt, Enlight Videoleap, Fuse.it, medal.tv i Momento GIF maker.

Źródło: WERSM: TikTok Can Now Be Integrated Into Third-Party Apps


Pinterest z nowym wyglądem aplikacji

W minionym tygodniu Pinterest ogłosił nowy wygląd swojej aplikacji na urządzenia z iOS i Android.

Ma to sprawić, że stanie się ona bardziej „wizualna” i dostosowana do konkretnego użytkownika, między innymi dzięki spersonalizowanym rekomendacjom wyświetlanym na pierwszym miejscu. 

Dodatkowo wokół pinów ma być teraz mniej pustego miejsca, dzięki czemu obraz zajmie większą część ekranu smartfona.

Zmieni się również układ aplikacji. Do menu nawigacyjnego trafi między innymi funkcja wyszukiwania.

Nowy wygląd możecie zobaczyć poniżej:

Źródło: WERSM: Pinterest Rolls Out A New Look On iOS And Android


YouTube pozwoli zarobić twórcom na naklejkach

Aby utrzymać twórców w swoim serwisie YouTube wprowadza kolejne narzędzia, które pozwolą zarabiać twórcom. 

Ostatnio pojawił się tzw. super czat, w którym widzowie mogli przypiąć swój komentarz podczas transmisji na żywo. Takie działanie oczywiście kosztuje, a pieniądze idą na konto twórcy. Obecnie dostęp do super-czatu ma ponad 100 000 kanałów.

Teraz serwis wprowadza pakiety naklejek, które użytkownicy mogą wykorzystać w czacie podczas transmisji na żywo oraz premier. Jak się słusznie domyślacie – ich użycie kosztuje. 

Zarobione z naklejek i superczatu pieniądze trafiają do twórcy dokładnie tą samą drogą co pieniądze pochodzące z reklam w AdSense.

Czasem się zastanawiam, dokąd ten świat zmierza…

Źródło: SocialPress: YouTube wprowadza naklejki, które pomogą zarobić twórcom


To tyle na dziś. Ja wracam do pieluch a Wam życzę dobrego tygodnia!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik



Udostępnij