To szczególna Internetówka, bo dokładnie jej 100. odsłona! Przez niemal dwa lata co tydzień w poniedziałek starałem się dostarczyć Wam skrót najważniejszych informacji z social media i marketingu do porannej kawy.
Najbardziej dumny jestem z tego, że przez cały ten czas opuściłem tylko jeden tydzień. Chyba nieźle, prawda?
W dzisiejszej przeczytacie między innymi o testach nowego interfejsu Facebooka, nowej naklejce na Instagramie dzięki której zaprosicie obserwujących na wydarzenie oraz aktualizacji funkcji Daily Rundown na LinkedIn.
100 Internetówek to również 100 żenujących żartów prowadzącego. No więc…
Co mówi ogrodnik do ogrodnika?
– Przesadziłeś!
Po dość długim wstępie – zaczynamy!
Facebook udostępnia testerom nowy interfejs aplikacji
Pierwsza zapowiedź nowego interfejsu pojawiła się w maju, podczas konferencji F8 dla deweloperów. Teraz serwis rozpoczął wysyłanie do wybranych użytkowników zaproszeń do włączenia nowego wyglądu dla wersji mobile oraz na urządzenia stacjonarne.
Co się zmieniło? Pierwsza nowość to tzw. Dark Mode, który ma ułatwić korzystanie z serwisu w nocy. Zmienił się również układ elementów, dzięki czemu interfejs ma być bardziej przejrzysty.

Aby ułatwić korzystanie z aplikacji powiększono również rozmiar tekstu.
Nie ma informacji kiedy nowy interfejs trafi to wszystkich użytkowników. A znając Facebooka – nawet oficjalne testy nie oznaczają, że stanie się to niedługo.
Źródło: WirtualneMedia: Facebook udostępnia testerom nowy interfejs. Uproszczony układ i ciemny motyw
Facebook jest gotowy do udostępnienia zakładki “News”
Po wielu miesiącach testów Facebook jest gotowy na udostępnienie nowej zakładki – News. Ma ona wyświetlać interesujące odbiorców wiadomości na podstawie ich zainteresowań.
Według niektórych opinii może to być pierwszy krok Facebooka do wdrożenia płatnych treści w serwisie. Jeżeli zakładka naprawdę dobrze będzie dobierać informacje chętnie bym z niej skorzystał.
Źródło: WERSM: Facebook Is Finally Ready To Launch Its News Tab
Znikną szare odznaki weryfikujące firmy na Facebooku
Podobnie do niebieskich odpowiedników, szare odznaki przy nazwie strony, dawały małym przedsiębiorstwom możliwość potwierdzenia, że jest to oficjalna strona danej firmy.
Okazuje się, że Facebook zamierza pozbyć się ich już 28 października. Dlaczego? Rzecznik Facebooka twierdzi, że serwis chce skoncentrować się na nowych sposobach potwierdzania autentyczności strony. Nie wiadomo jednak, jak będzie to wyglądać. Poza tym wielu ludzi nie do końca zdawało sobie sprawę, co oznacza szara odznaka.
Niebieskie odznaki dla osób publicznych, firm medialnych i marek pozostaną w serwisie.
Źródło: WERSM: Facebook Is Getting Rid Of Gray Verification Badges For Pages
Instagram testuje naklejkę do zapraszania na wydarzenie
W social mediach coraz większą wagę przykłada się do wydarzeń. Ostatnio udostępnił je w swoim serwisie LinkedIn.
Również Instagram nie zostaje w tyle i testuje nowy rodzaj naklejki do Stories. Ma ona pozwolić na zaproszenie naszych obserwujących na wydarzenie. Pozwoli ona na dodanie informacji o dacie i godzinie, a także nazwie eventu i miejsca, w którym się odbędzie.

Naklejka jest obecnie w fazie testów, które zauważyła Jane Manchun Wong. Co o tym myślicie? Fajna opcja?
Źródło: Twitter: Jane Manchun Wong
Instagram testuje Stories w Grupach
W czasie kiedy Facebook zrezygnował z opcji Stories w grupach, testy rozpoczął Instagram. Nic w tym dziwnego. Na Facebooku Stories radzi sobie co najwyżej średnio. Za to na Instagramie, jest to jedna z najczęściej wykorzystywanych przez użytkowników funkcji.
Nie wiadomo jak dokładnie będzie wyglądać nowa opcja – obecnie trwają testy. o których Facebook oficjalnie nie informuje.

Po zrzutach ekranu, udostępnionych przez Jane Manchun Wong, możemy wnioskować, że Stories będzie można udostępnić w stworzonych przez nas grupach. Dzięki temu publikowane publikowane treści zobaczą wyłącznie wybrane osoby.
Źródło: WERSM: Instagram Is Testing Group Stories
LinkedIn pracuje nad aktualizacją funkcji Daily Rundown
Daily Rundown to funkcja, dzięki której w aplikacji codziennie pojawiają się najistotniejsze wiadomości branżowe. Aby przekonać do niej użytkowników oraz zwiększyć ich zaangażowanie do dyskusji serwis postanowił wprowadzić pewne zmiany.
Co się zmieni? Po pierwsze wygląd – teraz przechodzenie pomiędzy kolejnymi informacjami i dyskusjami ma być dużo prostsze. Będzie również łatwiej dołączyć do wymiany zdań na dany temat – wystarczy, że klikniemy w nagłówek.

Powiem szczerze – do tej pory funkcja Daily Rundown zupełnie mnie do siebie nie przekonała. Zobaczymy jak będzie to wyglądało po wprowadzeniu zmian.
Źródło: SocialPress: LinkedIn rozwija Daily Rundown w celu rozwoju dyskusji na platformie
Twitter oznaczy konta należące do botów
Twitter jest pełen botów. Jest ich na tyle dużo, że serwis postanowił oznaczać konta za którymi stoi nie człowiek, a bot.
Serwis nie chce jednak ich usuwać. Według niego niektóre z nich są pomocne w funkcjonowaniu platformy. Zdaje sobie jednak sprawę, że wielu z nich może wprowadzać użytkowników w błąd. Jest to szczególnie problematyczne w sferze politycznej.
Oznaczenie konta może wyglądać tak:

Fajnie, że Twitter jest w stanie (a przynajmniej tak twierdzi) rozpoznać konto z podłączonym botem. Szkoda tylko, że nie zamierza ich usuwać.
Źródło: SocialPress: Już niedługo będziesz wiedział, które konta na Twitterze należą do botów
To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia Wam życzę!
Do przeczytania,
Bartosz Wójcik
PS. Poniżej możecie zapisać się do newslettera – obiecuję, że kiedyś go uruchomię ;)
ZNAJDZIESZ MNIE TUTAJ: