#Internetówka to poniedziałkowa porcja newsów z poprzedniego tygodnia. Jeżeli każdy poniedziałek, tak jak ja rozpoczynasz od kawy, to możemy wypić ją razem. Zapraszam więc na część pierwszą.

Jak ktoś Was zapyta, co wydarzyło się 20 listopada 2017 roku, to pamiętajcie – tego dnia pojawiła się pierwsza odsłona Internetówki by #wieciecownecie :)

Skoro mowa o kawie, czy wiecie jak nazywa się kawa, która nie stoi?
– Kawalerzy

Ba-dum-tsss…

No co? Paweł Tkaczyk ma suchary prawie w każdym newsletterze to ja będę miał w #Internetówce :)

Lepiej już zacznijmy…

 

Finstagram to połączenie słów Fake i Instagram. Po co zakładamy fake’owe, przepraszam, finstagramowe konta? Dowiecie się z tego tekstu.

 

Czy wiesz ile wart jest Twój post na Instagramie? Teraz możesz to sprawdzić Przykładowo, według tej strony Selena Gomez za jeden post może skasować około 558,6 funtów. A ty? :)

 

Paweł Opydo zamieścił wpis dotyczący używania hashtagów, który rozwinął w artykule zamieszczonym na łamach Wirtualne Media. Polecam Ci ten artykuł, jeżeli chcesz dowiedzieć się jak używać hashtagów i jakich błędów unikać.

 

Ad Viewability oczami ekspertów. Od jakiegoś czasu jest to bardzo gorący temat. Warto sprawdzić, co o rozliczaniu reklam po tym wskaźniku sądzą inni.

 

Skoro jesteśmy przy viewability i rozliczaniu się tylko za widoczne reklamy, polecam ten artykuł. Znajdziecie w nim analizę przygotowanych w ostatnim czasie przez IAB wytycznych dot. wskaźnika viewability dla reklam internetowych. Jeżeli kupujesz media temat powinien Cię zainteresować.

 

We wrześniu polskim Internautom korzystającym z PC i laptopów wyświetlono około 30 mld reklam. Jaka część z nich była wyświetlona w polu widzenia? Gemius sprawdził, jak wygląda wskaźnik viewability dla najważniejszych formatów reklamowych w Polsce. Istotne na tle ostatnich dyskusji dotyczących rozliczania się właśnie po tym wskaźniku.

 

Facebook wycofa możliwość umieszczania przycisku lubię to w aplikacjach zewnętrznych producentów. Chyba nikogo to nie dziwi :) W zamian za to, twórcy aplikacji będą mogli umieszczać przyciski kierujące do strony aplikacji na Facebook’u.

 

Evan Spiegel, prezes Snapchata przyznał, że mają sporo problemów. Z pewnością jednym z nich jest strata 443 milionów dolarów, jaką Snapchat odnotował w 3Q 2017 roku. Czy serwis będzie jeszcze atrakcyjny reklamowo? Między innymi na to pytanie odpowiadają eksperci z branży.

 

Przed chwilą informacja o stratach, a tu o wprowadzeniu nowych, spersonalizowanych filtrów. Pytanie czy to wystarczy…

 

Netflix to jeden z najpopularniejszych (jeżeli nie najpopularniejszy) serwis sVOD na świecie. Warto więc wiedzieć jak, i kiedy jest najczęściej oglądany. Wyniki badań opublikował serwis Quartz. Badanie objęło ponad 37 tys. dorosłych użytkowników serwisu na świecie. Z ciekawostek 7% przyznaje się do oglądania Netflixa podczas korzystania z publicznych toalet. Artykuł Quatz znajdziecie tutaj.

 

Do pobrania jest nowa wersja aplikacji Firefox. Poza tym, że jej twórcy zapewniają o szybszym działaniu, nowa wersja uzbrojona jest w tryb prywatny z ochroną śledzenia. Oznacza to, że blokuje on reklamy, które mają ukryte elementy śledzące. Jeszcze nie testowałem, ale muszę nadrobić.

 

  • Reklama tygodnia

Jeżeli chodzi o reklamę, która najbardziej mi się podobała to zdecydowanie będzie ta od marki John Lewis

I tak, wiem, że jest z 9 listopada. Ale wtedy nie było jeszcze Internetówki :P

Koniec. Jeżeli dotrwaliście do tego miejsca to dajcie znać, czy podoba Wam się ten format. Będę jeszcze nad nim pracował – szczególnie zastanawiałem się nad formą listy, a że List.ly jakoś do mnie nie przemawia, szukam innego narzędzia.

Jeżeli podobał się Tobie ten wpis, udostępnij go innym :)

Udostępnij