Jakiś czas temu popełniłem wpis „Facebook:15 przykładów angażujących postów”. Chyba Wam się podobało, bo dostałem sporo wiadomości, żeby przygotować więcej przykładów tego rodzaju. Dziś przyszedł czas na część drugą.

W tym wpisie pokażę Wam kolejne przykłady 15 typów postów, które marki z powodzeniem wykorzystują w swojej codziennej komunikacji na Facebook’u, budując zaangażowanie użytkowników. Jeżeli będziecie zainteresowani częścią pierwszą, link znajdziecie na końcu artykułu 🙂 Zaczynajmy!

  1. Memy

    MEM – idąc za słownikiem języka polskiego jest to „chwytliwa porcja informacji, zwykle w formie krótkiego filmu, obrazka lub zdjęcia, na którym umieszczono jakiś tekst”. Spotykamy się z nimi na co dzień. Dlaczego więc nie wykorzystać ich w naszej codziennej komunikacji. Memy mogą nawiązywać do ostatnich wydarzeń. Z reguły mają wywołać uśmiech, ale równie dobrze możesz za jego pomocą działać na inne emocje u odbiorcy. Wykorzystuj więc istniejące memy (doskonałym przykładem jest tu profil Radia Eska) lub, jeszcze lepiej, stwórz własny mem i pokaż go swoim odbiorcom.

    eska mem facebook angażujące posty

  2. Live

    Nie ma nic bardziej angażującego niż spotkanie ze swoimi odbiorcami na żywo, także za pośrednictwem portalu społecznościowego. Jest to najbliższy substytut osobistego spotkania. Możemy na bieżąco reagować na komentarze uczestników, odpowiadać na ich pytania, wywoływać i uczestniczyć w dyskusji. Transmisja na żywo to idealne narzędzie dla osób prowadzących działalność szkoleniową czy konsulting, gdzie uczestnicy nie tylko zdobywają wiedzę (a my budujemy swoją pozycję eksperta), ale również mają możliwość zadawania pytań. Ze względu na to, że ostatnio social media jest mi coraz bliższe, staram się uczestniczyć we wszystkich dostępnych webinarach i chłonąć wiedzę. Polecam transmisje Artura Jabłońskiego

    artur jabłoński live angażujące posty facebook

  3. Rozwiń obrazek

    Są to wszystkie posty w stylu „Kliknij i zobacz co się stanie”. Chodzi o to, żeby w naszym newsfeedzie była widoczna tylko górną część obrazka, która zachęci odbiorcę do kliknięcia w grafikę. Po kliknięciu obrazek się powiększa i odsłaniając ukrytą na dole część.

    paczkomaty rozwijany post angażujące posty facebook

    Instrukcja jak przygotować taką grafikę: Facebook w grudniu 2016 wprowadził zmianę i pozwoli na wstawianie również pionowych grafik. Ważne, że grafika w pionie wyświetlana jest tylko do momentu 960 px. To co jest poniżej wyświetla się dopiero po kliknięciu i powiększeniu zdjęcia. Przygotuj więc grafikę o wielkości 640 px na 960 px + X px. To co dodasz w pionie ponad 960 px w podglądzie będzie ukryte i pojawi się dopiero po kliknięciu.

  4. Cytat

    Dobry cytat może porwać Twoją publiczność i sprawić, że będzie przez nich chętnie udostępniany. Unikaj jednak publikowania samego tekstu – żeby przykuć uwagę odbiorcy dołóż do tego grafikę. Podobnie jak w przypadku mem’a możesz udostępnić grafikę dostępną w Internecie, jednak lepiej, żebyś oprawę wizualną przygotował samodzielnie. I pamiętaj o dodaniu swojego logo! Ja ostatnio przygotowałem coś takiego:

    cytat angażujące posty facebook wieciecownecie

  5. Jednoobrazkowa instrukcja

    Przygotuj instrukcję – np. przepis, który zamieścisz na jednym zdjęciu. Rewelacyjne rozwiązanie dla blogów kulinarnych lub DIY. Poniżej przykład z profilu Cookentials. Mimo, że pod zdjęciem nie ma zbyt dużo reakcji i polubień, jestem zdania, że ten typ postów ma w sobie ogromy potencjał.

    instrukcja na obrazku angazujace wpisy facebook

  6. Video DIY

    Podobnie jak przepis na jednym zdjęciu, tak i ten typ posta rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku branży kulinarnej czy treści typu zrób to sam. Charakterystyczne krótkie video kręcone od góry. Najlepszym przykładem jest to Tasty. Nie tylko budujesz zaangażowanie fanów na Facebooku, to jeszcze masz szansę zbudować drugą społeczność na YouTube.

    tasty angażujące posty facebook

  7. Backend – pokaż swoja firmę od kulis

    Prowadzisz firmę, piszesz bloga, odpowiadasz za prowadzenie profilu fundacji? Pokaż swoją działalność od kulis. Zaprezentuj zespół, biuro, swoją codzienną pracę. Niech Twoi odbiorcy wiedzą, że za postami na Twoim FanPage’u stoją ludzie z krwi i kości. Dużo o tym mówi, ale co ważniejsze stosuje Rahim Blak w komunikacji swojej firmy Click Community. Indahash również podchodzi do tego w ciekawy sposób.

    backend pracownicy angażujące posty

  8. Wejdź w interakcje z inną marką

    Wymyśl prostą zabawę, do której zaprosisz inną markę. Kto wie, może podejmie wyzwanie? Taki post na pewno wzbudzi zaangażowanie fanów obu marek. Mój ulubiony przykład – wprawdzie z Twittera, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zastosować go również na Facebook’u.

    interakcja z marką angażujące wpisy

  9. Brand Hero

    A może warto pomyśleć o wykreowaniu bohatera marki? Dobrze przygotowana seria postów z taką postacią potrafi pobudzić odbiorców do działania i dodatkowo wzmocnić przywiązanie do samej marki. Zobacz jak bohatera marki wykorzystuje Felix, Wedel czy Nju mobile.

    brand hero angażujące posty

  10. Komiks

    Jeżeli masz talent plastyczny i potrafisz rysować możesz pokusić się o stworzenie własnego komiksu. Jednak jeżeli nie grzeszysz takimi umiejętnościami – nie przejmuj się. Istnieją gotowe narzędzia, które pomogą Ci stworzyć prosty komiks. Sprawdźcie Pixton (płatne). Możecie również udostępnić znaleziony komiks w Internecie. Pamiętaj tylko o sprawdzeniu licencji (czy i na jakich zasadach możesz udostępnić grafikę) i o tym, żeby tematyka pasowała do Twojej działalności.

    komiks angażujące posty facebook

  11. Animacja

    W pierwszej części pisałem, żeby bawić się formą. Dobra animacja może zaciekawić i zaangażować odbiorców. Stworzenie prostej ale efektownej animacji wcale nie musi być trudne i drogie. Zobaczcie takie narzędzia jak Powtoon. W ograniczonym stopniu możecie korzystać z niego za darmo. Sprawdźcie.

    animacja angażujące posty facebook

  12. Infografika

    Jeżeli na swoim fanpage co jakiś czas pokazujesz dane i raporty dobrze, żebyś robił to za pomocą infografik. Zdecydowanie lepiej przemawiają one do odbiorcy i czynią dane bardziej przystępnymi. To bardzo ważne – nie wzbudzisz zaangażowania użytkownika, jeżeli każesz my studiować wykresy. Musisz podać mu to „na tacy”.

    infografika gfk angażujące posty facebook

  13. Wyjście poza ramy

    I to dosłownie. Bardzo fajna odmiana GIFa lub video, na którym wydaje się, że elementy wychodzą z grafiki na przestrzeń Facebooka. Nie wiem, jak to dobrze opisać – zobaczcie sami.  Pamiętajcie, żeby wyświetlać to tylko na mobile. Na desktopach ta forma nie ma sensu.

    poza ramy lech angażujące posty facebook

  14. Social-szpila 🙂

    Wbij przysłowiową szpilę w zadek konkurencji 🙂 Brzmi groźnie? Nie bój się, jeżeli Twoja konkurencja choć trochę orientuje się w social mediach – podejmie wyzwanie i odda Ci przysłowiową szpilkę. Zarówno jednej i drugiej stronie wyjdzie to na dobre. JEDEN WARUNEK – zrób to z klasą i poczuciem humoru. Nie chodzi tu o to, żeby obrazić konkurenta. Takie zachowania są niedopuszczalne i zwykle obracają się przeciw nam. Spójrz na genialny przykład social-szpili, którą marka Citroen wbiła marce Volkswagen. Fajne?

    szpila angażujące posty facebook

  15. Zaangażuj się społecznie

    Na koniec pozytywny akcent, w myśl zasady – dobro powraca. Nie wszystko musi kręcić się wokół Twojej marki i sprzedaży. Dołącz do jakiejś akcji charytatywnej lub, jeżeli masz takie możliwości, sam taką zorganizuj. Zaangażuj w to swoich fanów, praowników i zrób coś dobrego. Nie tylko pomożesz innym ale i sobie, pokazując, że Twoja działalność to nie tylko maksymalizacja zysku. Zobacz jak robi to firma Sarigato w akcji karmimypsiaki.pl. Brawo dla nich!

    zaangażuj się społecznie angażujące posty facebook

    Na dziś koniec. Posty na Facebook’u to temat rzeka. Z powodzeniem można o nich książki pisać. W sumie… teraz wszyscy piszą książki. To może i ja zrobię jakiegoś ebooka. Kto wie 🙂

    A jak chcesz zobaczyć część pierwszą kliknij tutaj. Jeżeli Ci się podobało, polub stronę i zostańmy w kontakcie. To motywuje 🙂

     

 

Udostępnij