Na grę wydaną wczoraj przez Ubisoft czekałem długo. Producent od dłuższego czasu kusi nas reklamą swojego nowego produktu – Tom Clancy’s: The Division. Jednak to, co zobaczyłem wczoraj pozostanie w mojej pamięci. Konkretnie chodzi mi o film “Dyzwizja YouTuberów”. Wszystko dlatego, że tak kiepskiego spotu reklamowego nie widziałem już od dawna.

W spocie promującym The Division wystąpili czołowi na polskim rynku youtuberzy w składzie: Skkf, AdBuster oraz 2/3 Abstrachuje. Wybór Skkf’a wydaje się oczywisty ze względu na prowadzony przez niego kanał gamingowy, jednak do samego spotu wniósł niewiele. AdBuster został prawdopodobnie wybrany ze względu na kanał Tumb Raiders, który prowadzi wspólnie bratem. Nie mam jednak pojęcia, co robi tu Rafał i Czarek z Abstrachuje – ich kanał w żaden sposób nie jest powiązany z tematyką spotu. Ale ok, uznajmy, że wzięli ich ze względu na jeden z największych zasięgów w grupie docelowej kampanii – jest to jakiś pomysł. Według mnie z całej ekipy najlepiej wypadł AdBuster, ponieważ wizualnie najlepiej wpasował się w klimat. Nie zmienia to jednak faktu, że w wideo promującym grę akcji brakuje… akcji. Obejrzyjmy więc spot:

 

 

 

 

Żeby nie było, trochę plusów :). Sam pomysł wykorzystania youtuberów w spocie promującym grę komputerową nie jest zły. Widownia ich kanałów na YouTube pod względem demograficznym bardzo dobrze wpasowuje się w grupę docelową kampanii. Zdjęcia i montaż może nie są może majstersztykiem ale efekt wizualny jest dość przyjemny. Nie potrafię jednak zrozumieć, dlaczego zdecydowano się na produkcję wyreżyserowanego spotu zamiast pozwolić chłopakom przygotować wideo według ich własnego scenariusza. Takiego, który wpasowałby się w tematykę ich kanałów i do której odbiorcy są przyzwyczajeni. Jestem niemal pewien, że filmy przygotowane przez Abstrachuje, utrzymane w ich stylistyce i na ich kanale zrobiłyby zdecydowanie lepszą robotę.

Ciężko jest nie zauważyć obecności Microsoftu i Xbox’a w spocie. Lokowany produkt atakuje nas z telefonu i telewizora. Ich obecność z pewnością nie można zaliczyć do subtelnych. W materiale, który w jasny sposób pokazuje, że jest reklamą konkretnej gry całkowicie wystarczyłoby umieszczenie loga na końcu produkcji – ale to tylko moje skromne zdanie.

Reklama nie cieszy się dobrą opinią wśród jej odbiorców. Pod video w serwisie Youtube zdecydowano się nawet na wyłączenie statystyk oceny materiału za pomocą łapek w górę i w dół. Patrząc jednak na komentarze łatwo zorientować się jaka jest ich reakcja na spot.

Dziwi mnie, że Ubisoft zdecydował się na wypuszczenie tego wideo. Producent jakiś czas temu pokazał przecież, że potrafi trafić w gusta swoich klientów, np. poprzez kampanię Far Cry: Primal, w której wykorzystano serial Blok Ekipa. To wideo możecie obejrzeć w podsumowaniu miesiąca, które jest dostępne tutaj.

 

Mam tylko nadzieję, że jakość spotu nie odpowiada jakości samego produktu. Ciekaw jestem kto odpowiada za scenariusz. Ale jak to mówią, sukces ma wielu ojców a porażka…

 

No dobra, ja idę grać :)

 

 

Udostępnij