Skończył się maj więc czas na kolejne podsumowanie. Będzie w nim między innymi o reklamie wideo nakręconej za pomocą samochodu i kamery z technologią slow motion, sile ssącej odkurzaczy oraz posądzonej o rasizm reklamie chińskiego proszku do prania.
3 sekundy w 2 minuty
VolksWagen wypuścił nowy spot reklamowy Golfa GTI. Całość nagrania trwała 3 sekundy, ale dzięki wykorzystaniu technologii slow motion możemy cieszyć się 2 minutowym filmem. Jak to było kręcone i jak wyszedł cały spot możecie podziwiać poniżej. Uwielbiam dobrze wykorzystane slow motion, dlatego wideo bardzo przypadło mi do gustu.
Tak wygląda to w oryginalnym tempie:
Tak przy zastosowaniu slow motion:
A tak było to kręcone:
Nie do końca, ale… W reklamie nowej linii produktów do włosów marki Axe (“Not just a pretty hairstyle”) została wykorzystana piosenka ” You’re beautiful” Jamesa Blant’a. Oczywiście tekst piosenki został został mocno zmieniony. Jednak całość wyszła całkiem sympatycznie.
Axe w ostatnim czasie jest na fali swojej poprzedniej bardzo udanej serii “Find Your Magic”. Przesłaniem kampanii były zachęcenie mężczyzn do podkreślania swojej indywidualności i obalenie stereotypów. Przecież (jak dowodzą badania wykonane przez Axe) 9 na 10 kobiet uznaje za zdecydowanie bardziej atrakcyjnych tych mężczyzn, którzy czują się dobrze sami ze sobą. Jeżeli kogoś jakimś cudem ominął ten spot, znajdzie go poniżej.
Skoro jesteśmy już w klimacie takich romantycznych piosenek jak “You’re beautiful”, zobaczcie reklamę Secret Deodorant, która w nietypowy sposób wykorzystała temat oświadczyn, gdzie Pani oświadcza się Panu. Jestem pewien, że moja reakcja na ciasteczko byłaby podobna. :)
Zbliżają się wakacje, więc zaczynamy planować letnie wyjazdy. A może tak (bez tak) szybka wycieczka po piwko w Irlandzkim barze? (Chętnie, tym bardziej) Tym bardziej, że praktycznie nie trzeba ruszać się z miejsca. Na taki pomysł wpadł producent piwa Old Irish. Do powstania reklamy wykorzystano technologię VR. Efekt możecie zobaczyć poniżej.
LG i Sierra Blair-Coyle z pewnością. Oglądając to wideo doszedłem do wniosku, że LG najwyraźniej pozazdrościła takim markom jak GoPro czy Redbull, które na swoje kanały w serwisie YouTube wrzucają ekstremalne nagrania obrandowane własnym logo. Razem z alpinistką Sierrą Blair-Coyle postanowili nagrać wspinaczkę na 140 metrowy szklany wieżowiec. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że do wspinaczki wykorzystano przyssawki zasilane przez 2 odkurzacze LG Code Zero, które zostały przyczepione do pleców alpinistki. Naprawdę robi wrażenie :)
Przejdźmy na chwilę na polski grunt i kampanię “rekrutacyjną” stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Oglądając to wideo na początku mamy wrażenie, że będzie to pogodna i kolorowa reklama z dziećmi, bawiącymi się się w kręcenie filmu. Z czasem dowiadujemy się, że nie jest to zabawa, ale poszukiwanie rodziny przez dzieci.
Akcję przygotowana została przez VML Poland oraz Propeller Film. Kampania będzie trwała do końca 2016 roku. Jej celem jest dotarcie do nowych opiekunów SOS, którzy chcieliby stworzyć dom dla osieroconych dzieci oraz zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat opieki zastępczej. Całość możecie zobaczyć poniżej oraz na www.szukamymamy.pl.
Powoli zbliżamy się do końca (wpisu), ale czy wiecie, że według badań jedna na cztery osoby cierpi z powodu stresu? A w Polsce zawał serca dotyka rocznie około 100 000 osób. Według nowej kampanii Pedigree, zbawienny wpływ na nasze samopoczucie i stres ma towarzystwo naszych psów. Kampania “Hearts Aligned” udowadnia to w bardzo ciekawy sposób. Według przeprowadzonego eksperymentu, serce człowieka bije w rytmie serca jego czworonoga.
Za pomocą specjalnego urządzenia zmierzono rytm serca psa i jego właściciela, pokazując, jak obecność naszych pupili wpływa na naszą psychikę. W spocie są dwa bardzo ciekawe momenty. Pierwszy, kiedy trójkę właścicieli oddzielono od swoich zwierząt. Analiza aktywności ich serc wykazała, że zaczynają zachowywać się zdecydowanie bardziej nerwowo niż w towarzystwie psiaków. I drugi, kiedy zwierzęta wróciły. Okazało się, że po ich powrocie, serca ludzi dostosowują się do rytmu pracy ich psów.
Autorem wideo jest agencja Clemenger BBDO z Australii, a sam klip zanotował ponad 750 000 wyświetleń w serwisie YouTube.
W maju internet obiegła reklama chińskiego proszku do prania Qiaobi. W reklamie kobieta robiąca pranie wrzuca czarnoskórego mężczyznę do pralki, a ten wychodzi. no cóż, lekko odmieniony. Od razu pojawiły się głosy o rasistowskim przekazie reklamy.
Jak widzimy Chińczycy zrobią wszystko, nawet proszek do prania, który wybieli kolor skóry. Chociaż jak tak przyglądam się tej reklamie, to jednak proszek nie uzyskał śnieżnobiałego koloru i podejrzewam, że “pranie” trochę się skurczyło.
PS. A jeżeli lubicie kurczaka z KFC polecam Wam ten produkt :)
Podobało się? Polub stronę :)
ZNAJDZIESZ MNIE TUTAJ: