Na wstępie zaznaczę, że materiały nie są uszeregowane w kolejności pod względem liczby obejrzeń czy popularności. Są to spoty/kampanie, które zrobiły na mnie w jakiś sposób wrażenie i uważam, że warto je zobaczyć. Tak, nie ma tu demokracji :)

Jako pierwsza kampania z naszego rodzimego rynku – Alivia: Walka z rakiem. Kampania oparta na spocie, który przypomina zwiastun gry komputerowej. Główna bohaterka walczy z bestią, która symbolizuje raka a jako amunicji używa nabojów wyprodukowanych z monet. W spocie pokazana jako kobieta ze stali, która zamiast się poddawać stawia czoła przeciwnościom losu. Za kampanie odpowiedzialna jest agencja Saatchi & Saathi / Interactive Solution. Genialne!

 

 

 

Doritos Crash The Super Bowl Finalist – Ultrasound – spot ten zajął drugie miejsce w 10. Edycji konkursu marki chipsów Doritos – Crash the Super Bowl. Jak zapowiada marka jest to już ostatnia edycja konkursu, którego uczestnicy mogli nakręcić własną reklamę dla marki i zobaczyć swój spot w przerwie reklamowej Super Bowl. Mimo, że pierwsze miejsce zajęła reklama z psami (możecie obejrzeć ją tutaj) mi do gustu bardziej przypadł ten. W ciągu 10 dni od pojawienia się na YouTube wyświetlono go prawie 10 milionów razy. Z przeprowadzone badania „facial tracking” wynika, że było to najbardziej angażujące video ze wszystkim reklam wyemitowanych podczas tegorocznego Super Bowl.

 

 

 

GL Development – słyszeliście o nich? Deweloper z Krakowa postanowił wypromować swoje inwestycje w dość nietypowy sposób. Przygotował dwa spoty – Akademik czy mieszkanie, czyli historia odwiedzin studenta w rodzinnym domu, które zakończyły się dość krwawo oraz Idziemy do Ciebie, gdzie po imprezie para zamierza intymnie zakończyć wieczór. Niestety jak się okazuje w wynajmowanym pokoju pryska… nastrój. Powiecie, że wiocha? Być może, ale przy jak się domyślam dość niskim budżecie cel został osiągnięty. W ciągu doby spot zanotowałem prawie 300 000 wyświetleń.

 

 

 

Cyber Bullying: Create No Hate – spot wyprodukowany przez 13-letniego vlogera Luke’a Culhane z okazji obchodzonego 9 lutego 2016 w Irlandii Dnia Bezpiecznego Internetu. Pisałem o nim już tutaj.

 

 

 

A co się dzieje gdy jesteśmy głodni? Tak, chodzi oczywiście o nową reklamę Snikers, gdzie Willem Dafoe wciela się w rolę Marylin Monroe w kultowej scenie nad szybem wentylacyjnym metra z filmu „Słomiany wdowiec”. Jest to jedna z całej serii “Głodny nie jesteś sobą”. Z całym szacunkiem dla Willem’a, Marylin wyglądała zdecydowanie lepiej :)

Kampania została nadana 7 lutego podczas finału Super Bowl.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WhfntLl6xx0

 

 

Powoli zbliżamy się do końca. Nie można jednak pominąć kampanii na rzecz walki z astmą Norweskiego Stowarzyszenia Serca i Płuc (LHL). W kampanii widzimy pluszaki, które znajdziemy w pokoju każdego dziecka. Jednak te są dość specyficzne ponieważ przypominają Adolfa Hitlera, Muammara Kaddafiego i Kim Dzong Ila. Reklama wzbudziła wiele kontrowersji i jak prawie zawsze bywa w takich przypadkach osiągnęła ogromny zasięg. Pytanie czy sprawdza się tu powiedzenie: „Nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili”. To już oceńcie sami.

 

https://www.facebook.com/astmaogallergiogeksem/videos/1517303938570176/

 

Støvsamlere

Gir du barna en trygg start på livet?Gå inn på www.lhl.no/stovsamlere for å lære mer om hvordan du gjør barnerommet tryggere.

Opublikowany przez LHL Astma og allergi na 20 stycznia 2016

 

https://www.facebook.com/astmaogallergiogeksem/videos/1515160692117834/

 

 

A na koniec nietypowa reklama gry Far Cry Primal w odcinku specjalnym „Blok Ekipy” studia SPInka, gdzie bohaterowie trafili do świata nowej gry wyprodukowanej przez Ubisoft. Trzeba przyznać, że Ubisoft Polska zdecydował się na dość nietypową ale według mnie skuteczną reklamę. Dajcie znać, co sądzicie o takim pomyśle.
Do nieletnich – produkcja tylko dla dorosłych widzów. Chociaż podejrzewam, że i tak obejrzycie :)

 

 

Koniec. Następne za miesiąc.

 

Albo jeszcze mały bonus. Kolejne video to nie reklama ale teledysk grupy OK Go – „Upside Down & Inside Out”, który według mnie jest absolutnym majstersztykiem.

Ale do rzeczy – teledysk został nakręcony w samolocie wykorzystywanym do treningu rosyjskich kosmonautów – Ił-76MDK, a w akcji wkład finansowy miała rosyjska linia lotnicza S7. Na nakręcenie teledysku trwającego ponad 3 minuty potrzebowano 21 lotów parabolicznych, w których pasażerowie osiągają stan nieważkości jaki astronauci przebywający na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Odbyto 8 pełnych sesji lotu po 45 minut każdy. Takie loty często określane są jako „vomit comet”, ponieważ podczas nich ludzie nie panują nad swoim błędnikiem i po prostu wymiotują, co według członków grupy podczas kręcenia teledysku zdarzyło się 58 razy. Teledysk obejrzycie poniżej.

 

OK Go – Upside Down & Inside Out

Hello, Dear Ones. Please enjoy our new video for "Upside Down & Inside Out". A million thanks to S7 Airlines. #GravitysJustAHabit

Opublikowany przez OK Go na 11 lutego 2016

 

 

Teraz już koniec :)

 

 

Udostępnij