Po pewnym czasie, podobnie jak w starym małżeństwie, tak i na Facebooku pojawia się rutyna. Jeżeli prowadzisz fanpage, dobrze, żebyś co jakiś czas wrzucał świeże, angażujące Twoich odbiorców posty.

Od czego zależy, jak duży zasięg osiągnie Twój post na Facebooku? Jest wiele różnych czynników. Jednym z nich jest Edge Rank. Dla przypomnienia, jest to algorytm, który decyduje, czy Twój post pojawi się na „wallu” użytkownika. Jego zadaniem jest ocena, czy wpis jest atrakcyjny dla grupy osób lubiących Twoją stronę.

W bardzo dużym skrócie – Edge Rank bierze pod uwagę m.in. takie czynniki jak:

  • typ postu – czy jest to link, tekst, animacja, wideo
  • zainteresowanie, a więc lajki, reakcje i udostępnienia twojego postu
  • czas w jakim wystąpiło owe zainteresowanie
  • fakt, czy w przeszłości udostępniałeś treści, które angażowały Twoich odbiorców

Jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców w przypadku Twojej strony? Nie mam zielonego pojęcia 🙂 To wszystko zależy od branży, w której działasz i charakterystyki Twoich odbiorców. W tym artykule pokażę Ci 15 przykładów angażujących postów na Facebooku, ale sam musisz sprawdzić, które sprawdzą się w Twoim przypadku. Może zainspirują Cię one do stworzenia czegoś zupełnie nowego? Zaczynajmy!

  1. Co wybierasz?

    Jeden z najbardziej popularnych w ostatnim czasie typ postów (odkąd Mark postanowił udostępnić przyciski reakcji) i jednocześnie najprostszy sposób na zaangażowanie odbiorców. Daj użytkownikom wybór i poproś ich o odpowiedź za pomocą przycisków reakcji. Proste prawda? I często bardzo skuteczne 🙂

    agnażujące wpisy facebook wybór przez reakcje

  2. Głosowanie reakcjami

    Bardzo podobny do poprzedniego typ postu. Zadaj pytanie swoim odbiorcom i pozwól im głosować za pomocą przycisków. Spójrz jak robi to np. Citroen.

    Citroen głosowanie za pomocą emoji reakcji facebook

  3. Oznacz znajomego

    Wiem, kolejny banał. Ale skuteczny. Jak zwiększyć zasięg postu o osoby, które nie są w grupie Twoich facebook’owych fanów? To proste, poproś tych, którzy nimi są o oznaczenie kogoś znajomego. Zapytaj, którego ze swoich kumpli najchętniej zabrałbyś na piwo lub kto ze znajomych wygląda w poniedziałek tak jak na grafice i poproś o oznaczenie go w poście. Bardzo często korzysta z tego m.in. CocaCola (BTW, według mnie ma jeden z lepiej prowadzonych FanPage’y)

    angażujące posty facebook social media

  4. Szczegół

    Opublikuj grafikę zawierającą wiele elementów i poproś o znalezienie tego konkretnego. Zachęć również, do dzielenia się odpowiedziami w komentarzach – pamiętaj, że im więcej komentarzy tym większy zasięg. Zobacz jak zrobił to Huawei.

    angażujące posty na Facebook social media znajdź na obrazku

  5. Gry, zagadki

    Kochamy rywalizację 🙂 Wprowadź ją więc do swoich postów. Przygotuj video jak Tymbark, który poprosił o zatrzymanie go w momencie, kiedy butelka pokrywa się z linią. Nie zapomnij zachęcić o zamieszczenie w komentarzu prawidłowo zatrzymanego obrazka 🙂 Zobacz również przykłady zamieszczone przez Wedel i KFC. Fajne, proste, angażujące.

  6. Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj

    To chyba jedna z najważniejszych rad – pytaj swoich odbiorców. Zapytaj o preferencje, spróbuj wywołać dyskusję. Możesz zadawać pytania dotyczące aktualnych wydarzeń lub zapytać o informacje dotyczącą Twojej marki. Może np. który projekt opakowania podoba im się bardziej? Co jak co, ale na zdaniu Twoich fanów powinno zależeć Ci najbardziej 🙂

    angażujące posty Facebook social media

  7. Ten sam produkt, nowe zastosowanie

    Pokaż wszystkim, w jaki (poza klasycznym) sposób można wykorzystać Twój produkt. Może będzie to babeczka z Oreo? Tu również poproś o zdjęcia, jak poradzili sobie Twoi odbiorcy

    social media angażujące posty Facebook

  8. Baw się formą

    Publikuj różne typy postów. Czasem wystarczy sam tekst, jednak nie oszukujmy się, lubimy obrazki. A to, że się poruszają w większym stopniu przykuwa naszą uwagę. Publikuj więc nie tylko zdjęcia, ale również GIFy i wideo. Niech Twój wall to coś więcej niż zdjęcia i linki.

    angażujące posty facebook social media

  9. Tematyczne czwartki

    Równie dobrze mogą być to środy, wtorki czy poniedziałki. Wybierz dzień tygodnia i przyzwyczaj swoich odbiorców, że w tym dniu dzielisz się z nimi konkretnym typem informacji. Przygotuj dla nich specjalny hashtag, żeby łatwiej było je znaleźć. U mnie będzie to wyglądać mniej więcej tak:

    angażujące posty facebook social media

  10. Real Time Marketing

    Reaguj – to słowo chyba najlepiej odzwierciedla działania z zakresu Real Time Marketingu. Tu liczy się szybkość i kreatywność (jeżeli chcesz poczytać więcej – pisałem o tym tutaj). Dobrze przygotowany i w porę opublikowany post RTM może przynieść ogrom korzyści w postaci udostępnień. Kto wie, może stworzysz viral?
    Tu chciałem podkreślić jedną rzecz, którą zawsze podkreślam – posty z okazji świąt nie nie można nazwać działaniem z zakresu Real Time Marketingu, ponieważ to, że 24 grudnia jest Wigilia Bożego Narodzenia nie jest dla nikogo zaskoczeniem.

    angażujące posty real time marketing social media

  11. Wykorzystuj Święta

    Skoro o świętach mowa. Dzień Matki, Ojca, Dziadka, Babci, Wielkanoc, Tłusty Czwartek. Świąt u nas pod dostatkiem. Przygotuj z ich okazji specjalne posty. I pamiętaj – codziennie jest jakieś święto (sprawdź kalendarz nietypowych świąt). Warto to wykorzystać 🙂

    angażujące posty facebook social media

  12. Dziel się

    Nie musisz wrzucać wyłącznie własnych postów i grafik. Możesz wykorzystać również te, które udostępnili inni. Jeżeli Twój fan wysłał Ci zdjęcie z Twoim produktem pochwal się i udostępnij je na swojej stronie. Dostałeś pochwałę w wiadomości? Pozwól jej ujrzeć światło dzienne. To działa.

    angażujące posty social media facebook

  13. Wykorzystuj Influencerów

    Zwykle wiąże się to z dość dużymi kosztami, dlatego z korzystają z tego tylko duże marki. Jest to jednak bardzo skuteczne, ponieważ zatrudniając influencera, kupujemy również jego zasięg.

    influencer angażujące posty facebook social media

  14. Opisz tytułem filmu / dokończ zdanie

    Pozwól swojej społeczności na uwolnienie kreatywności i zobacz jakie przyniesie to efekty. Może wyjść z tego naprawdę świetna zabawa.

    angażujące poty facebook social media

  15. Wychodź poza schematy / Sky is the limit

    Puść wodze fantazji. Zaprezentowałem Ci 14 różnych sposobów, jakie duże marki wykorzystują do komunikacji ze swoimi społecznościami. W tym sposobie chodzi o to, żebyś o nich zapomniał i wymyślił własny. Albo nie, czekaj. Nie zapominaj. Wykorzystaj je jako inspiracje, wyjdź poza schemat i stwórz coś, czego jeszcze nie było.

 

Na koniec pamiętaj, że nie każdy z tych sposobów będzie pasować do każdego typu FanPage’a. Eksperymentujcie i sprawdzajcie, które z nich najbardziej odpowiadają Waszym fanom i na które Wasi odbiorcy najlepiej reagują. To co sprawdza się w przypadku CocaColi, nie koniecznie sprawdzi się w przypadku specjalistycznej strony, np. o marketingu.

 

Udostępnij